Poslanci Národnej rady SR dnes do druhého čítania posunuli novelu zákona o cestnej premávke. Cieľom je upraviť zmeny v dvoch oblastiach – zákaz jazdy nákladnej dopravy v určité dni a vozidlá s právom prednostnej jazdy. Zmeny týkajúce sa zákazu jazdy nákladnej dopravy by mali s časti vyjsť v ústrety požiadavkám podnikateľského prostredia. Úpravou okruhu vozidiel a časov zákazu jazdy by sa mala znížiť administratívna záťaž pri udeľovaní výnimiek bez toho, aby to malo negatívny vplyv na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.
Pri zmenách týkajúcich sa vozidiel s právom prednostnej jazdy sa navrhuje rozšíriť okruh vozidiel, ktoré budú takýmito vozidlami zo zákona a v nadväznosti na to zrušiť možnosť Ministerstva vnútra SR udeľovať výnimky na používanie zvláštnych výstražných znamení pre iné vozidlá. Výnimka by sa tak mala udeliť len vozidlám s právom prednostnej jazdy už iba vo vzťahu k používaniu prenosných zariadení. Návrh do parlamentu predložila nezaradená poslankyňa Jana Žitňanská (Za ľudí) a poslanci hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti – Lukáš Kyselica a Dominik Drdul.
Plénum do druhého čítania posunulo i návrh na vydanie zákona o Európskom hlavnom meste kultúry a úpravu zákona o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva kultúry SR. Podľa navrhovateľov – Márie Šofranko, Milana Potockého (obaja OĽaNO) a nezaradenej poslankyne Moniky Kozelovej skúsenosti minulých období ukázali, že pre úspešnú realizáciu projektu Európske hlavné mesto kultúry je nevyhnutné pripraviť adekvátny právny rámec, ktorý by umožňoval efektívne napĺňanie programových aktivít v súlade s právnym poriadkom SR a podmienkami stanovenými Európskou komisiou.
„Právny rámec by mal zahŕňať zadefinovanie postavenia subjektu, ktorý projekt Európskeho hlavného mesta kultúry v SR implementuje a ktorý sa na účely tohto zákona považuje za vykonávateľa. V neposlednom rade sa ukázalo ako nevyhnutné upraviť spôsob financovania projektu," tvrdia predkladatelia.