Spojenie a interakcia dieťaťa a zvieraťa je to najprospešnejšie a najroztomilejšie, čo môže byť. Avšak dobrý vzťah detí k zvieraťu nie je samozrejmosťou. Iniciatíva Zvierací ombudsman, preto v rámci projektu Detský zvierací ombudsman navštevuje školy so spím asistentom. Deti v Kostolnom majú teraz nového spolužiaka Vilka.
"Deti sa učia na škole o zvieratách len z pohľadu biológie, anatómie. Deti vedia, akú stavbu má telo zvieraťa, čím sa líši od človeka, no pohľad na zviera ako cítiacieho živého tvora vo vzdelávacom systém v súčasnosti chýba," prezrádza Nikola Ďurčíková, právnička iniciatívy Zvierací ombudsman a dodáva, "deti by mali vedieť, aké majú zvieratá potreby, ako sa o nich starať, správať sa k nim, čo robiť, ak vidia, že sa druhí nesprávajú správne voči zvieratám. My im toto všetko na našich stretnutiach v rámci projektu vysvetľujeme a častokrát sú prekvapení aj samotní učitelia.” ak totiž v detstve chýba interakcia so zvieratami a empatia k nim, nemôžeme v dospelosti u človeka očakávať láskavý prístup.