Všetok vyzbieraný odpad je evidovaný. S druhotnými surovinami sa ďalej obchoduje, čiže sa odovzdávajú na ďalšie spracovanie recyklátorom. Zberová spoločnosť musí podľa organizácie dokladovať, čo sa s odpadom deje po dotriedení. Pokiaľ obsahuje veľa nečistôt, a to viac ako 25 percent, už sa nepovažuje za triedený a končí na skládke, priblížil Envi-Pak.
"Niekedy sa môže zdať, že triedenie nemá zmysel, lebo všetky druhy odpadov sa zbierajú spoločne do jedného auta. Neznamená to však, že vytriedený odpad končí na skládke. Niektoré autá na zber odpadu sú viaczložkové, a majú niekoľko oddelených zásobníkov, do ktorých sa sypú jednotlivé druhy vytriedených smetí," poukázala organizácia.
Rovnako to podľa nej platí aj v prípade odpadu zbieraného do vriec. Vytriedený odpad sa zváža spoločne z dôvodu úspory počtu zvozov a pohonných látok. Jedno auto sa tiež môže používať dopoludnia na zber papiera a popoludní príde po plasty.
Envi-Pak zároveň tvrdí, že od roku 2019 rastú poplatky za skládkovanie odpadu. Miestnu cenu za skládkovanie ovplyvňuje aj lepšie triedenie v mestách a samosprávach. "Skládky navyše predstavujú veľkú environmentálnu záťaž, keďže sa z nich uvoľňuje metán, zvyšujú sa emisie skleníkových plynov a tie prispievajú ku globálnemu otepľovaniu. Skládky by preto mali byť vždy až poslednou voľbou pri spôsoboch nakladania s odpadmi," skonštatovala organizácia.
Pokračuje, že pri recyklácii sa využívajú existujúce suroviny a tie sú použité na výrobu nových produktov. Tým sa znižujú náklady na získavanie primárnych surovín a nakoniec aj na celkovú výrobu. "V minulosti sa všetky recyklované výrobky považovali za podradné a nekvalitné.
V súčasnosti však moderné technológie umožňujú recyklovať materiály takým spôsobom, aby sa dosiahla rovnaká kvalita ako pri použití primárnych surovín," vysvetlil Envi-Pak. Zároveň doplnil, že napríklad sklo a kovy sa môžu recyklovať takmer donekonečna, a to bez straty kvality.