Na základe prieskumu startupu Foxino, ktorý využíva umelú inteligenciu na zrýchlenie učenia, 73 % študentov cíti, že v škole márni svoj potenciál, 80 percentám nevyhovuje rýchlosť učenia sa v triede a 95 % detí sa nechce učiť samo, uviedlo ZPS.
Na druhej strane, tradičný systém školstva má dosah aj na učiteľov. Podľa uvedeného prieskumu sa polovica z nich cíti vyhorená, 16 % pociťuje nedocenenie a 40 % sa sťažuje na prílišnú administratívu. A z technologického pokroku majú rešpekt, uzavrelo ZPS.
Expert na umelú inteligenciu a generálny riaditeľ spoločnosti Aplha Industries Ján Tyl si myslí, že strach je v uvedenom prípade prirodzený, no nemal by školy a učiteľov paralyzovať. Riaditeľov vyzýva, aby sa v oblasti umelej inteligencie vzdelávali. "Skúste sa s ňou hrať a experimentovať, pomôže vám zistiť, čo vašej škole a študentom bude vyhovovať," apeloval.