Slovenské železnice s názorom českých kolegov paradoxne súhlasia, no sťažujú sa na nedostatok peňazí. Ako je takáto Hlava 22 vôbec možná a kto je vinníkom zaostávania?
Smutný stav, narušovanie vlakovej dopravy a hrozba nárokovania si finančných nákladov na údržbu vozidiel. Aj takéto ostré slová obsahuje list Českých dráh svojim slovenským kolegom od fachu v Železniciach Slovenskej republiky (ŽSR). „Tento veľakrát až tristný stav infraštruktúry nám spôsobuje, okrem prenášania meškania, a tým aj narúšania vlakovej dopravy na území ČR, aj zvýšené náklady na údržbu našich vozidiel jazdiacich po infraštruktúre ŽSR. Výrazne to skracuje životnosť týchto vozidiel a v neposlednom rade generuje vyššiu potrebu záložných vozidiel,“ uvádza sa v liste českých železničiarov, na ktorý upozornil server Zdopravy.cz.
Odoslanie listu nám potvrdili aj České dráhy, ktoré dokonca zvažujú možnosť požiadať slovenskú stranu o kompenzácie. „Pokiaľ nebude pristúpené k náprave v prijateľnom časovom horizonte, budeme nútení nárokovať si od ŽSR zvýšené náklady na údržbu vozidiel a finančné náklady spojené so vznikom mimoriadnych udalostí,“ informovali.