Malý terapeut
Vilko je plnohodnotný parťák, ktorý sa riadne zúčastňuje na vyučovaní. „On pekne leží na mieste a celú hodinu je ticho. Ani o ňom nevieme. Keď sa začne prestávka, deti sa s ním mojkajú a potom má opäť každý svoje miesto,“ teší sa riaditeľka. Úlohou psíka však nie je len ozvláštniť vyučovanie na 1. stupni, ale v rámci projektu iniciatívy Zvierací ombudsman sa stal aj malým pedagógom.
„Deti sa učia v škole o zvieratách len z pohľadu biológie, anatómie, no pohľad na zviera ako na cítiaceho živého tvora vo vzdelávacom systéme v súčasnosti chýba. Deti by mali vedieť, aké majú zvieratá potreby, ako sa treba o ne starať, správať sa k nim, čo robiť, ak vidia, že sa druhí nesprávajú k zvieratám správne. My im toto všetko na našich stretnutiach v rámci projektu vysvetľujeme a často sú prekvapení aj samotní učitelia,“ hovorí Nikola Ďurčíková, právnička iniciatívy.
Rovnakú alebo podobnú aktivitu odporúča škola aj ostatným. „Psík musí mať jedného pána, ktorého budú deti rešpektovať. Učia sa tak starať o zvieratko a tiež dodržiavať pravidlá. Naopak, deti dostanú oddanosť psíka a veľa zábavy. Vilko je u nás miláčik všetkých,“ tešia sa v škole a tvrdia, že jeho prítomnosť má terapeutické účinky. Ak je deťom ťažko, psík príde dokonca k nim a leží im pri nohách.