Dôvod je prostý - nezodpovední jazdci na kolobežkách sú totiž podľa Parížanov častými vinníkmi dopravných nehôd, no taktiež spôsobujú chaos na chodníkoch. Zvolia rovnaký prístup aj slovenské mestá? Analytik upozorňuje, že rušenie kolobežiek môže pokračovať.
Paríž sa stal od nedele prvým európskym mestom, ktoré urobilo takýto rázny krok v súvislosti s elektrickými kolobežkami. „Sme šťastní. Bojovali sme za to viac ako štyri roky,“ povedal Arnaud Kielbasa, spoluzakladateľ organizácie Apacauvi, ktorá zastupuje ľudí zranených pri nehodách elektrických kolobežiek.
S ich prevádzkou sa v hlavnom meste Francúzska začalo v roku 2018 a ich používatelia to od začiatku nemali jednoduché. Postupne bolo totiž ich prevádzkovanie obmedzované napríklad znížením rýchlosti, vytváraním špeciálne vyhradených parkovacích zón či obmedzením počtu prevádzkovateľov. Ani to však, zdá sa, Parížanom nestačilo, sťažovali sa na bezohľadnú jazdu pod vplyvom alkoholu, ale aj na neporiadok na chodníkoch.
Prevádzkovatelia týchto dopravných prostriedkov však tvrdia, že sa im nespravodlivo pripisuje zodpovednosť za chaotický charakter parížskych ulíc. Treba dodať, že zákaz sa nedotkne používania súkromne vlastnených kolobežiek. Zaujímavosťou tiež je, že na referende v Paríži sa zúčastnilo iba 8 % z oprávnených voličov, starostka sa však zaviazala, že ich vôľu bude rešpektovať.