Zodpovednosť majú prevádzkovatelia
Ján Bazovský, dopravný analytik
- Nielen Paríž, ale aj iné európske mestá uvažujú nad zákazom či obmedzením prevádzkovania tejto činnosti. V prvom rade je to biznis, čiže zárobková činnosť, ktorá má chyby. Napríklad pravidlá nestanovujú jasne, za akých podmienok sa má táto činnosť vykonávať. Prevádzkovatelia síce majú zmluvné podmienky so zákazníkmi, ale je to nedokonalé, lebo najväčší problém robia opití kolobežkári.
Majiteľ takejto služby ťažko dokáže zabezpečiť, aby sa kolobežky pohybovali po cestách podľa predpisov. Chodia po chodníkoch a potom ich používatelia hodia kdekoľvek. Konštrukcia kolobežky navyše nezodpovedá bezpečnému vozidlu. Najmä pokiaľ ide o pohyb po krajniciach, pretože práve tam je vozovka v najhoršom stave a steká tam špina z ciest. Kolobežky nie sú vhodné na trasy po cestách.
Mali by mať vlastné trasy, napríklad pre cyklistov. Najlepšie je, ak si každý kúpi kolobežku sám, lebo je za ňu zodpovedný a nemôže ju hodiť len tak do kríkov. Tak či tak, používanie kolobežky na cestách je hazard. Ako si upravia podmienky, je záležitosťou samosprávy a firmy, ktorá ich ponúka.