Žaloba podaná na súd na Aljaške sa podľa portálu v dvoch z troch bodov týka údajnej nedbanlivosti trojice firiem. V treťom bode rodina žiada náhradu škody za ľahkovážnosť žalovaných, píše server.
Vrtuľník s Kellnerom, dvoma ďalšími klientmi a dvoma horskými vodcami predvlani v marci havaroval blízko ľadovca Knik krátko po tom, ako manévroval nad hrebeňom. Stroj sa následne zošmykol asi 150 metrov po svahu, kde zostal ležať.
Už zo skoršej civilnej žaloby, o ktorej podaní informoval web Anchorage Daily News vlani v apríli, vyplynulo, že Kellner zrejme prežil haváriu vrtuľníka v horách na Aljaške, zomrel však pri čakaní na prílet záchranárov, ktorý podľa žaloby trval príliš dlho pre zlyhania firmy, ktorá stroj prevádzkovala.
Práve na dlhú lehotu, ktorá po nehode nasledovala, poukazuje tiež žaloba rodiny Kellnerových. Tá pôvodne chcela s právnymi krokmi počkať až do vydania záverečnej správy amerických úradov k okolnostiam tragédie. "Vyšetrovanie však ani po viac ako dvoch rokoch nie je ukončené. Vzhľadom na to, že 27. marca 2023 uplynula podľa amerického práva dvojročná premlčacia lehota na podanie občianskoprávnych žalôb, musela rodina urýchlene konať," píše sa vo vyhlásení, ktoré začiatkom apríla vydala skupina PPF.