Dnu vďaka slušnej vrstve izolácie neprenikne takmer žiaden okolitý ruch, len občas sa po vymetení ozaj hlbokej diery karoséria zľahka otrasie. Keby QASHQAI obuli na menšie ako 20“ kolesá, viac by vynikol jeho podvozok, pretože i keď na veľkých gumách držal stopu, stávalo sa, že pri prejazde priečnou nerovnosťou počas odbočovania sa pri klesaní auto trochu rozvlnilo. Veľmi ho to nerozhodilo, len to trochu narúšalo prémiový dojem, aký z auta ide.
Pritom jazdí fakt dobre! Stačí, aby ste na voliči jazdných režimov aktivovali športové nastavenie a pevne zovreli volant. Vďaka tuhému a komunikatívnemu riadeniu, prudkému nástupu výkonu a nečakane ostrým brzdám si vyslovene pýta, aby ste ho prehnali na okresných cestách.
Podarený motor?
Nissan osadil do QASHQAIU hybridný pohon e-Power, ktorý sa vyznačuje plynulým chodom za každých okolností. Predné kolesá poháňa elektromotor, pre ktorý vyrába energiu 1,5-litrový prepĺňaný benzínový trojvalec s turbom. Systémový výkon 190 koní a 330 Nm stačí nato, aby malo SUV s hmotnosťou vyše 1,6 tony dostatočnú dynamiku, o čom sme sa presvedčili, keď sme ho prehnali kľukatým úsekom vedúcim na Pezinskú Babu. Že tam nepatrí? Omyl!
Vďaka tomu, že Nissan namontoval medzi kľukový hriadeľ a ojnicu aktuátor, dokáže meniť kompresný pomer v rozsahu 8:1 až 14:1. Vďaka tomu, že dokáže dosiahnuť takú nízku hodnotu, promptne reaguje na povely pravej nohy, čo sa v prudkom stúpaní náramne hodí. Len musíte pretrpieť rozbitý úsek z pezinskej strany. Úsek od Perneku sa vyznačuje hladkým asfaltom a tam QASHQAI predviedol svoje vlohy.
Predokolka netrpí nedotáčavosťou a viete si ju vodiť minimálnymi pohybmi volantu. Dokonca aj zákruty, ktoré v iných autách „lámete“ cez ruku, sa s Nissanom dajú prejsť bez toho, aby ste upustili od ideálneho úchopu volantu. Ľahšie chytíte rytmus a aby ste išli čistú stopu, netreba žiadne veľké korekcie. Pokiaľ by ste však chceli auto trhnúť do šmyku, asi by sme vám odporučili iný Nissan...
Rozumná voľba
Hybridný QASHQAI sprostredkuje dostatok dynamiky, aby ste patrili k rýchlejším vodičom na šoférsky náročných úsekoch a zároveň vás tam nezruinuje. Po tom, čo sme štyrikrát otočili Pezinskú Babu, sme mali priemernú spotrebu 7,5 litra. V meste, pri zahriatom systéme v jazdnom režime Eko, to bolo o viac ako dva litre lepšie. Je skrátka ideálnym kúskom pre ľudí hľadajúcich praktické vozidlo, ktoré je radosť šoférovať za každých okolností.
Nissan QASHQAI e-Power
- Motor: R3 + elektromotor
- Výkon: 190 koní
- Max. krútiaci moment: 330 Nm
- Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 7,9 s
- Max. rýchlosť: 170 km/h
- Cena: 42 690 €