Už v roku 2021 spustili pilotný projekt online platby dane z nehnuteľnosti a teraz prichádza ďalšie vylepšenie. Po novom budú môcť ľudia daň z nehnuteľnosti zaplatiť cez nové Bratislavské konto, ktoré vytvoril tím oddelenia inovácií a digitálnych služieb. Malo by sa tak úplne eliminovať chodenie po úradoch. Okrem toho to prináša aj iné možnosti.
Novinka potvrdzuje trend digitalizovania mnohých služieb. Daň z nehnuteľnosti bude možné zaplatiť online bez ďalších papierov. „Novinkou je možnosť platby cez Bratislavské konto, ktoré bude postupne združovať rôzne elektronické služby a žiadosti mesta. Pri registrácii do konta v termíne od 4. apríla do 19. apríla 2023 a platbe dane v plnej sume do 12. mája 2023 nebude mesto posielať daňovníkom a daňovníčkam žiadne papiere navyše - rozhodnutie poštou ani žltý lístok,“ uviedla hovorkyňa mesta D. Schmucková. Obyvatelia, ktorí sa registrujú do konta a uhradia daň do 12. mája, sa tak podľa nej vyhnú návšteve pošty a mesto zároveň ušetrí finančné prostriedky.
Nové Bratislavské konto, do ktorého sa môžu obyvatelia prihlásiť pohodlne cez internet, však zahŕňa aj ďalšie výhody. Momentálne sa v ňom nachádzajú zoskupené služby mestských organizácií, ako možnosť kúpy parkovacej karty či registrácia do mestskej knižnice. Postupne doň však podľa Schmuckovej budú pribúdať všetky služby a žiadosti mesta. „Cieľom je postupne nahradiť existujúci portál esluzby.bratislava.sk, ktorý využíva minimálny počet obyvateľov a obyvateliek,“ uzavrela.