Peugeot Inception mal svetovú premiéru na veľtrhu CES v Las Vegas. Tento unikátny automobil francúzska automobilka priviezla domov do Paríža, aby predstavila svoju víziu budúcnosti automobilu novinárom aj verejnosti. V Paríži navyše automobilka oznámila spoluprácu so zakladateľom značky 3.PARADIS Emericom Tchatchoua.
Tento talentovaný mladý dizajnér odhalil jedinečný kus oblečenia inšpirovaný konceptom auta. Žiarivá bunda je technologickým počinom, ktorý hrá na optickú ilúziu vďaka lentikulárnej 3D potlači, ktorá mení farbu v závislosti od uhla pohľadu. Rovnakú 3D technológiu využíva aj koncept Inception na materiáli, ktorý sa nachádza na podlahe vozidla.
Inception ukazuje budúcnosť
Hlavnou hviezdou šou v Paríži však bol unikátny koncept Inception, ktorý je prvým dizajnovým manifestom riaditeľa dizajnu automobilky Peugeot Matthiasa Hossanna. „Peugeot sa mení, ale koncept Peugeot Inception zostáva jednoznačne Peugeotom.
Vyjadruje nadčasovú príťažlivosť značky a ukazuje, akí optimistickí sme ohľadom budúcnosti auta a emócií, ktoré poskytuje. Jasný a plný svetla Inception znovu objavuje priestorový zážitok z jazdy,“ povedal o novom koncepte Mathias Hossann, ktorý sa vyjadril aj k spolupráci automobilky s mladým francúzskym dizajnérom Emericom Tchatchoua: „Práca Emerica Tchatchoua pre 3.PARADIS v oblasti slobody, nádeje a jednoty odráža jeho túžbu mať pozitívny vplyv na spoločnosť. Jeho dizajn rezonuje najmä s filozofiou Peugeot Inception, pri ktorom použitie materiálov prostredníctvom svetla vyjadruje rovnaké hodnoty. Táto spolupráca je príbehom veľmi krásneho spojenia.“
Na spoluprácu s Peugeotom sme sa priamo v Paríži opýtali aj Emerica Tchatchoua. „V podstate sme na tejto bunde použili rovnaký materiál, aký je použitý na podlahe automobilu. Chceli sme predstaviť túto technológiu, ktorá je výrazom optimistickej budúcnosti. Inception je úžasné auto. Je to dokonalý mix tradície a modernity. Verím, že moja spolupráca s Peugeotom bude pokračovať aj v budúcnosti. Je to jedna z najsilnejších svetových značiek a rovnako ako ja je francúzska. Takže je to dokonalé spojenie.“
Inception je vízia
Samotný koncept Inception ukazuje budúce smerovanie Peugeotu vo viacerých smeroch. Potvrdzuje to aj riaditeľ dizajnu značky Mathias Hossann: „Koncept Inception je pre nás viac ako iba koncept. Je to pre nás vízia značky. Spája nové technológie s novou estetikou a použitím nových materiálov.“ Práve v týchto dňoch oslavuje 10. výročie ergonomické riešenie interiéru s názvom i-Cockpit. Inception ponúka náhľad na to, akým smerom sa i-Cockpit bude vyvíjať v budúcnosti.
Auto navyše stojí na platforme STLA Large, je iba 1,34 metra vysoké a dlhé 5 metrov. Táto platforma bola zvolená, aby zvýraznila mnohé inovácie tohto konceptu. Pod kapotou je 100 kWh batéria s výkonom takmer 680 koní a dojazdom 800 kilometrov na jedno nabitie.