Auto navyše stojí na platforme STLA Large, je iba 1,34 metra vysoké a dlhé 5 metrov. Táto platforma bola zvolená, aby zvýraznila mnohé inovácie tohto konceptu. Pod kapotou je 100 kWh batéria s výkonom takmer 680 koní a dojazdom 800 kilometrov na jedno nabitie. Inception má inšpirovať novú líniu elektromobilov, ktoré začne Peugeot produkovať od roku 2025.
Unikátny dizajn
Už na prvý pohľad zaujme Inception svojím vzhľadom. Pozornosť púta najmä výrazná predná a zadná časť. Vo futuristických líniách sa ukrýva presklená kabína, ktorá je srdcom automobilu. Všetky zasklenia sú vyrobené zo skla určeného pre architektúru. Toto sklo si zachováva svoje výnimočné tepelné vlastnosti a ťaží z multichrómovej úpravy, čo je proces, ktorý NASA pôvodne používala na štíty prilieb astronautov. Sklo NARIMA má teplý odraz v odtieňoch žltej a chladnejšiu priepustnosť v modrastých tónoch. Tento sklenený povrch vytvára jemný dialóg medzi exteriérom a interiérom.
Farba karosérie je tvorená veľmi jemným kovovým pigmentom a je nanášaná len v jednej vrstve, čo má za následok oveľa nižšiu spotrebu energie pri jej aplikácii. Farebné odtiene sa prispôsobujú prostrediu, takže máte pocit, že auto mení farbu. Unikátny dizajn exteriéru dopĺňajú aj displeje umiestnené na bočných dverách, ktoré komunikujú s vonkajším prostredím. Displej vysiela rôzne správy do vonkajšej časti vozidla, keď sa k nej vodič a cestujúci priblížia.
Revolučný výkon
Až 800 kilometrov na jedno nabitie predstavuje vzdialenosť z Paríža do Marseille alebo z Bruselu do Berlína. Pohodlne by ste tak zvládli aj jazdu z Bratislavy až do Michaloviec alebo Bardejova. Jeho spotreba je pozoruhodná, len 12,5 kWh na 100 km. Batéria sa nabije na ekvivalent 30 km dojazdu za jednu minútu, alebo na 150 km za päť minút. Inception je možné dobíjať indukciou, čím sa tento krok zjednoduší bez potreby kábla.
Dva kompaktné elektromotory, jeden vpredu a druhý vzadu, robia z Inception vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies pre dokonalosť plne kontrolovanej dynamickej jazdy. Kombinovaný výkon sa blíži k hranici 680 koní (500 kW). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne za menej ako 3 sekundy.
Namiesto volantu Hypersquare
Inovatívnosť konceptu zvýrazňuje technológia Steer-by-Wire. Tá eliminuje koncept volantu tak, ako ho poznáme už desaťročia a nahrádza ho systémom Hypersquare, pri ktorom sú mechanické prepojenia plne nahradené elektrickými. Ovládací systém Hypersquare je kombinovaný s flexibilnou obrazovkou na pozadí, ktorá zobrazuje informácie o jazde alebo infotainmente v 360°. Tento Halo Cluster s kruhovým displejom informuje cestujúcich prichádzajúcich k autu. Táto externá komunikácia posilňuje koncept zdieľania a novú automobilovú víziu. Cieľom Peugeotu je predstaviť Hypersquare na vozidle novej generácie do konca desaťročia.
Kolesá Aerorim brilantne spájajú aerodynamiku a estetiku. Sú navrhnuté s osovou symetriou, rovnako ako 20-palcové kolesá nového PEUGEOT 408. Kované textilné vložky prispievajú k aerodynamickému úsiliu, zatiaľ čo hliníkové vložky s mikroperforáciami podčiarkujú high-tech aspekt dizajnu. Osvetlený znak leva zostáva pri otáčaní kolesa statický. Vo vnútri kolesa je strmeň brzdy pokrytý zrkadlovým sklom.
Zostáva už len dúfať, že prvky z tohto úžasného konceptu, oficiálne predstaveného v Paríži, sa čo najskôr objavia v radových modeloch Peugeotu a dostanú sa ku zákazníkom.