Počas slávnostnej európskej premiéry auta v Paríži nám poskytol exkluzívny rozhovor. Prehovoril o svojom koncepte, ale i o tom, aká bude budúcnosť dizajnu v automobilizme.
Peugeot Inception je naozaj odvážnym konceptom. Objasnite nám svoju víziu, ktorú prezentujete týmto futuristickým autom...
Koncept Inception je pre nás viac ako iba koncept. Je to pre nás vízia značky. Naša budúcnosť je aj v nových materiáloch, ktoré sa objavujú už aj v Inception. Určite ste videli aj interiér tohto auta. To je výrazná evolúcia nášho systému i-cockpit, ktorý je unikátny svojou architektúrou a v tomto roku oslavuje 10 rokov. To je niečo, na čom chceme v blízkej budúcnosti pracovať a Inception vám ponúka taký malý náhľad na to, čo v budúcnosti prinesieme a aká bude naša filozofia.
Môžete nám povedať, ktoré konkrétne prvky z tohto konceptu prinesie Peugeot v budúcnosti vo svojich autách?
To je náročná otázka, pretože nemôžem prezradiť príliš veľa z toho, čo v budúcnosti prinesieme. Môžem však povedať to, že chceme v automobiloch prinášať unikátne proporcie. Takisto chceme prinášať unikátny zážitok z jazdy. Ak sedíte v Peugeote a riadite Peugeot, musíte okamžite vedieť, že je to Peugeot. A samozrejme, chceme na vyššiu úroveň posunúť koncept i-cockpitu, ktorý je unikátny pre Peugeot.
Ako dlho ste pracovali na tomto koncepte a koľko ľudí sa podieľalo na jeho tvorbe?
Koncept automobilu sa vyvíja približne 12 až 18 mesiacov. Pri Inception to bolo 18 mesiacov, pretože to bol komplexný projekt z hľadiska použitých materiálov a technológií. Pri sériovom aute však tento proces trvá štyri roky. Na začiatku na tomto koncepte pracoval iba malý tím desiatich ľudí, ale následne sa tím výrazne rozšíril. Pri koncepte je náročnejšie to, že každá časť auta je unikátna a nová.
Poďme k budúcnosti áut a interiéru. Ako si myslíte, že budú autá vyzerať o 10 alebo 20 rokov?
V Peugeote sa výrazne zameriavame práve na interiér. Veríme, že je to dôležité, pretože v interiéri auta trávime veľa času. Je pre nás dôležité, aby ste mali špecifický a unikátny zážitok, keď šoférujete Peugeot. Práve Inception ponúka prvý pohľad na to, ako bude interiér v budúcnosti vyzerať. Nová platforma ponúka možnosť zorganizovať inak priestor v aute okolo vodiča a pasažierov. Ako vidíte, v aute je menej tmavých farieb a interiér je viac pohodlný a vzdušný.
Zaujímavé na tomto aute je to, že komunikuje s pasažiermi nielen vnútri, ale aj zvonka. Pomáhajú tomu displeje umiestnené na dverách. Je aj toto budúcnosť dizajnu áut?
Je to niečo, čo si dokážem predstaviť. V podstate to nie je nič komplikované a je to len otázka nákladov a ceny. Pri Inception nám išlo o to, aby sa vytvorilo prepojenie medzi pasažiermi a autom bez toho, aby museli pozerať do smartfónu, alebo iného zariadenia. Ide o akési prvé pozdravenie a vytvorenie novej interakcie s produktom. Chceme vytvárať emocionálny zážitok, ktorý je o estetike, ale aj o interakcii. Auto je úžasný produkt, ktorý dokáže vytvárať interakcie medzi ľuďmi.
V súčasnosti sa do popredia dostáva umelá inteligencia. Asi sa dá predpokladať, že sa stane aj súčasťou automobilov...
Áno, správne. Umelá inteligencia je veľkým krokom, ktorá pomôže rozšíreniu už spomínanej interakcie medzi vodičom a autom. Takisto nám však umelá inteligencia pomôže aj pri vývoji automobilov.