Je dôležité, aby Sociálna poisťovňa mala vaše aktuálne kontaktné údaje, aby vás mohla o využití pardonu informovať. „Ak klienti nedávno zmenili telefónne číslo alebo e-mailovú adresu, je dôležité, aby nám to dali vedieť a svoje kontaktné údaje aktualizovali. Môžu tak urobiť prostredníctvom eSlužieb - zamestnávatelia aj SZČO - alebo priamo v pobočke Sociálnej poisťovne, pokiaľ ide o fyzické osoby,“ vysvetľuje hovorca Sociálnej poisťovne Martin Kontúr.
Ako postupovať:
1. Aktualizujte si údaje
Aktualizované údaje slúžia na to, aby vás Sociálna poisťovňa mohla upozorniť na možnosť generálneho pardonu, teda zaslať vám notifikáciu.
- Samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) si svoje kontaktné údaje môžu v Sociálnej poisťovni aktualizovať prostredníctvom eSlužieb, konkrétne služby Odvádzateľ poistného - Saldokonto (Kontaktný formulár pre SZČO).
- Zamestnávateľ si kontaktné údaje môže preveriť a doplniť pri odosielaní dokumentu RLFO, RLZ a MVP/VP, rovnako prostredníctvom eSlužieb.
- Kontaktné údaje si môžete aktualizovať aj pri osobnej návšteve pobočky Sociálnej poisťovne (Kontakty - pobočky).