Naša práca nás niekedy vie poriadne demotivovať. Niekedy až natoľko, že zvažujeme koniec a podanie výpovede. Možno by však stačilo zmeniť prístup. Server Fast Company ponúka zaujímavý návrh na zmenu k lepšiemu: Začnite myslieť ako grafický dizajnér.
Dizajnérske myslenie, ktoré často používajú dizajnéri produktov, je spôsob riešenia problémov s cieľom podporiť inovácie. Hoci to nie je bez problémov, dizajnové myslenie sa zameriava skôr na skúšanie nových vecí a opakovanie, než na rozsiahle myslenie a plánovanie. Návod, ako na to, ponúkajú autori Jeanne Liedtka a Tim Ogilvie vo svojej knihe Designing for Growth: A Design Thinking Tool Kit for Managers.
1. KROK: Empatizujte sa do seba
Pri dizajnovom myslení sa vcítime do používateľa produktu. V tomto prípade ste dizajnér aj používateľ. Ak sa chcete vcítiť, venujte nejaký čas identifikácii svojich silných stránok a tomu, čo vás baví. Identifikujte zdroje svojej nespokojnosti. Sledujte, čo radi robíte a čo vo vás vyvoláva pocit hrôzy v práci. Tieto stopy vám pomôžu rozvinúť nápady na to, čo by ste chceli a čo by ste nechceli robiť ďalej.
2. KROK: Definujte výzvu
Ďalším krokom je definovanie výzvy. Nájdite si čas na rozmyslenie. Prečo sa konkrétne cítite zaseknutý? Čo vás brzdí? Existuje spôsob, ako zmeniť rámec svojej práce, aby ste mohli robiť viac toho, čo máte radi? Alebo je to situácia, keď sa potrebujete posunúť ďalej a nájsť si novú prácu?
3. KROK: Vytvorte nápady
Fáza nápadu je miesto, kde sa dizajnové myslenie stáva zábavou. V tejto fáze, rovnako ako pri brainstormingu, nevylučujte ani necenzurujte žiadne nápady. Cieľom je prísť s veľkým množstvom nápadov bez posudzovania. Nič nie je príliš bláznivé. Burnett a Evans v knihe Designing Your Life ponúkajú vynikajúce spôsoby využitia dizajnových máp ako súčasti procesu tvorby nápadov. Dizajnové mapy môžete použiť na vytvorenie päťročných kariérnych konceptov, ktoré ponúkajú nápady na potenciálne ďalšie kroky.
4. KROK: Prototyp
Ďalšou fázou je fáza prototypu. Ako robíte prototyp, pokiaľ ide o vašu kariéru? Vymyslite jednoduché spôsoby, ako preskúmať to, čo vás zaujíma.
5. KROK: Experiment
Ďalšou fázou je experimentovanie a testovanie. Myšlienkou je otestovať životaschopný koncept, ktorý by ste mali vziať do sveta s cieľom učenia sa. A možno prídete s konceptom, ktorý naštartuje vašu kariéru novým smerom.