Návrhy sa zaoberajú dvoma spoločnými výzvami, ktoré spoločne identifikovali EK a členské štáty EÚ: chýbajúci celovládny prístup k digitálnemu vzdelávaniu a odbornej príprave a ťažkosti pri vybavovaní ľudí potrebnými digitálnymi zručnosťami.
Členské štáty stále čelia problémom pri získavaní dostatočnej výšky investícií do digitálneho vzdelávania a odbornej prípravy, vybavenia a obsahu digitálneho vzdelávania, digitálnej odbornej prípravy (zvyšovania zručností) učiteľov a zamestnancov.
Komisia vyzvala všetky členské štáty, aby zabezpečili všeobecný prístup k inkluzívnemu a vysokokvalitnému digitálnemu vzdelávaniu a odbornej príprave s cieľom riešiť digitálnu priepasť, ktorá sa stala ešte zjavnejšou v súvislosti s koronakrízou. To by sa mohlo dosiahnuť vytvorením koherentného rámca pre investície, riadenie a odbornú prípravu učiteľov.
Druhá spoločná výzva súvisí s rozličnými úrovňami digitálnych zručností v rámci rôznych skupín obyvateľstva a schopnosťou vnútroštátnych systémov vzdelávania a odbornej prípravy riešiť tieto rozdiely.
Návrh týkajúci sa lepšieho rozvíjania digitálnych zručností vo vzdelávaní a v odbornej príprave sa zaoberá všetkými stupňami vzdelávania a odbornej prípravy. Komisia vyzvala členské štáty, aby včas začali s rozvíjaním digitálnych zručností na všetkých stupňoch vzdelávania a odbornej prípravy a aby podporovali kvalitnú informatiku v školách, presadzovali rozvoj digitálnych zručností dospelých a riešili nedostatky v povolaniach v oblasti informačných technológií prijatím inkluzívnych stratégií.