Vysvetľuje však, že podoba domácich úloh a to, ako sa budú využívať, patrí ku kultúre školy. „Nebolo by vhodné, aby ministerstvo školstva dávalo v tomto smere nejaké usmernenia,“ vyjadrili sa. Podľa rezortu je zadávanie domácich úloh čisto v rukách učiteľa a školy.
U nás to funguje už 10 rokov
Nie je to žiadna novinka, považujem to za najdôležitejšie. Už 10 rokov to u nás funguje. Deti majú dobrovoľné domáce úlohy, ktoré nie sú povinné a keď ich vypracujú, sú za to ohodnotené. Fungujú u nás aj projekty - z matematiky to je rysovanie rôznych konštrukcií, z chémie zas vytváranie modelov. Oni majú zadania, len sú dobrovoľné. A funguje to, tie deti to robia. Žiak sa má učiť v škole, nie ešte robiť doma, aby dve hodiny celá rodina rysovala a riešila rôzne úlohy, ktoré koľkokrát nemajú ani hlavu, ani pätu.
Zadávam len dobrovoľné úlohy
Deti vediem k tomu, že keď to oni cítia tak, že na tej hodine mali s niečím problém, že si to potom už sami doma, bez toho, aby som to ja povinne zadávala, pozrú. Aj teraz sme napríklad písali písomku z matematiky a oni mali všetci 100%. Hovorím im teda, že, deti, buď som vám dala ľahkú písomku alebo to funguje. Napríklad na angličtinu si naďalej sami vytvárajú projekty a mávame aj zážitkové učenie. Ja som deti nastavila tak, že 45 minút musia všetci tak makať, že sa im musí „prášiť z hlavy“ a v tom prípade tie domáce úlohy nemajú. Nefunguje to tak, že by boli úlohy zo dňa na deň, ako boli deti zvyknuté. Ja si ich vediem od prvého ročníka, teraz sú tretiaci a zatiaľ to funguje.