Ani hromadná žaloba nemusí byť úspešná
Róbert Bános, advokát
Vo vzťahu k podaniu žaloby (podľa správnosti ide o tzv. sťažnosť) na Európsky súd pre ľudské práva je jednou z podmienok podania sťažnosti, že sťažovateľ musí vyčerpať všetky domáce opravné prostriedky v dotknutom štáte, ktoré mohli viesť k náprave situácie, na ktorú sa subjekt sťažuje (zvyčajne to znamená žalobu na príslušný súd, následné odvolanie a prípadné ďalšie odvolania či sťažnosti na vyšší súd, ako napríklad najvyšší súd alebo ústavný súd). Zároveň som toho názoru, že podanie hromadnej žaloby nemusí mať relevanciu na úspešnosť v spore.
Chceme poukázať na chybu v systéme
Igor Rattaj, konateľ TMR
Podľa nás štát nepodporil firmy tak, ako mu to umožňoval formát podpory z EÚ, ktorá na to vyčlenila peniaze. Mrzí to o to viac, že iné štáty nemali problém ešte zalobovať v Bruseli a získať pre svoje firmy v cestovnom ruchu ešte viac ako im dali. Preto dnes nahlas žalujeme štát. Aby sa takáto situácia uz neopakovala. Aby sme poukázali na chybu v systéme a odstránili ju. Aby sme politikom pripomenuli ich zodpovednosť a to, že svoje rozhodnutia majú premýšľať do dôsledkov. Aj keby sme v tejto žalobe vysúdili euro, bude to veľká morálna satisfakcia.