Je sporné, či boli splnené podmienky
Radoslav Procházka, ústavný právnik
- V danej veci išlo podľa všetkého o zmenu stanoviska, o ktorú člen vlády môže výbor požiadať, analogicky sa však na rokovanie o takejto zmene uplatní lehota podľa § 58 a ods. 9 rokovacieho poriadku, t. j. žiadosť musí byť podaná „s dostatočným časovým predstihom“. Podľa môjho názoru je sporné, či za daných okolností boli splnené zákonné podmienky pre tzv. konkludentné schválenie stanoviska. Skôr išlo o situáciu, keď sa zástupca vlády od parlamentného stanoviska z časových a praktických dôvodov odchýlil a mal povinnosť takýto postup výboru bezodkladne vysvetliť.
Problém vznikol pri výnimke
Michal Hudec, expert na dopravu, Euractiv
- Podľa pôvodného návrhu autá predané po roku 2035 by už nemali produkovať nijaké výfukové emisie. Nemecko bolo spočiatku proti a presadzovalo výnimku pre spaľovacie motory, ktoré by jazdili na syntetické palivá. Je to pritom technológia, ktorá sa dnes veľmi nepoužíva. Počas hlasovania v Európskej rade Nemecko oznámilo, že túto legislatívu nepodporí a žiada záväznú výnimku pre systetické palivá. K Nemecku sa pridali aj ďalšie štáty – Taliansko, Poľsko a Slovensko, komisia im ustúpila. Táto výnimka je pritom výhodná pre malé a luxusné automobilky. Dá sa preto rozumieť postoju Nemecka. Pre automobilky na Slovensku už tieto výnimky nie sú zaujímavé.