Dva dni plné módnych inšpirácií, 14 prehliadok, viac ako 50 modeliek a modelov, niekoľko hudobných vystúpení, prominentní hostia, luxusné autá a šperky. Po prvý raz bola generálnym partnerom tejto najprestížnejšej módnej udalosti na Slovensku značka Lexus. Podujatím sprevádzala moderátorka Simona Simanová a DJ Cavallier.
V úvode podujatia, ktoré sa konalo v netradičných industriálnych priestoroch Refinery Gallery, zaspomínala jeho zakladateľka Mária Reháková na svoje začiatky a vyzdvihla prácu návrhárov aj všetkých ľudí, bez ktorých by bolo podujatie nerealizovateľné. „Je neuveriteľné, že je to už osemnásť rokov. Spomenula som si, ako sme začínali s kolegyňou Katkou len my dve a vtedy mi ani nenapadlo, že budeme niekedy organizovať osemnásty ročník.“
Osemnásty ročník podujatia Bratislavské módne dni sa po prvýkrát prepojil s automobilovou značkou Lexus, ktorá je charakteristická špičkovou kvalitou a remeselným spracovaním vozidiel. Pozíciu značky Lexus v automobilovom priemysle pripodobnil jej zástupca postaveniu Haute couture v módnom odvetví. Interiér každého vozidla totiž skrášľujú stehy, ktoré sú výsledkom ručného šitia. S maximálnou a oku lahodiacou presnosťou ho tvoria japonskí majstri výroby Takumi.
„V spojení značky Lexus a Bratislavských módnych dní vidím veľa zrejmých prienikov. Spája nás elegancia, móda a vysoká kvalita spracovania. Najkrajšie kúsky oblečenia pochádzajú z dielne tých najšikovnejších krajčírov. Pri autách je to podobné. Keď sa majstri spoja s umelcami, vznikne niečo naozaj výnimočné,“ zaznelo v príhovore Milana Kočku, riaditeľa zastúpenia značiek Toyota a Lexus na Slovensku.
„Teší nás, že vďaka novému partnerovi môžeme aj naďalej spoločne podporovať talentovaných slovenských návrhárov a prinášať divákom kvalitné a inšpiratívne módne prehliadky,“ okomentovala nového partnera generálna riaditeľka AGENTÚRY PROMOTION Mária Reháková.
Novinkou tohto ročníka bola aj zmena moderátora. Módnou udalosťou jarnej sezóny sprevádzala hostí Simona Simanová. Prehliadky otvorila v stredu jedna z najúspešnejších módnych návrhárok domácej scény – Jana Jurčenko, ktorá žne ocenenia aj v zahraničí. Okrem nej sa na móle počas prvého večera predstavili značky Jenny Jeshko, Poner, Svadobný a spoločenský salón Weda a finalistka súťaže Nové tváre módnej scény 2019 Radovana Svýbová. Závan exotiky vniesla na mólo návrhárka Paulina Tsvetanova z berlínskej značky Paulina´s Friends, ktorá svoju kolekciu z pestrofarebných zvyškov látky prezentovala aj na fashion weeku v New Yorku a Paríži. Lesk drahokamov predviedla značka ručne zhotovených šperkov SOLOOM.
Druhý večer podujatia pokračoval prehliadkami Renáty Kliskej zo značky La Rena, Zuzany Hakovej, Alexis Vidic’ Millinery, Lombardi Fashion House, Rozalie Bot a Jany Pištejovej.
Najočakávanejšou zahraničnou hostkou večera bola Belinda Chorley. Tá sa preslávila najmä prácou na ikonických svadobných šatách Carrie Bradshaw zo seriálu Sex v meste od Vivienne Westwood, s ktorou dlhé roky úzko spolupracovala ako špecialistka na korzety. Keďže návrhárka Vivienne Westwood navždy opustila svet módy v závere minulého roka, druhý večer podujatia jej organizátori venovali krátku spomienku.
Po inšpiratívnych módnych prehliadkach nasledovala afterparty, počas ktorej sa mohli hostia nielen občerstviť a zabaviť v zónach partnerov, ale aj pokochať sa vystavenými vozidlami Lexus.
Značka Lexus si pre návštevníkov podujatia pripravila aj súťaž v skladaní origami s možnosťou vyhrať vozidlo Lexus RX na týždeň s plnou nádržou, ako aj zážitkový fotokútik. V rámci neho mohli priaznivci módy nastúpiť do kabrioletu Lexus LC500 a vďaka fotoboxu si vytvoriť nezabudnuteľnú spomienku na 18. ročník Bratislavských módnych dní.