Zmenami prešlo všetkých päť variantov modelu LC: LC 500 kupé a LC 500 kabriolet, oba s 5,0-litrovým nepreplňovaným motorom V8, edícia Ultimate oboch verzií kupé aj kabrioletu, ktoré taktiež poháňa motor V8, a hybridné kupé LC 500h s 3,5-litrovým hybridným pohonom V6 bez nutnosti dobíjania.
Edícia LC Ultimate Edition sa začne vyrábať v septembri 2023, všetky ostatné modely LC v máji 2023.
Nový multimediálny systém a možnosti pripojenia
V modelovom roku 2024 bude mať model LC nový multimediálny systém, ktorý má väčšiu obrazovku, ľahšie sa používa, ponúka viac funkcií a rýchlejšie reaguje na príkazy. Namiesto 10-palcovej obrazovky prechádzajúceho systému, ktorá sa obsluhovala pomocou dotykovej plochy na stredovej konzole, je teraz k dispozícii nová 12,3-palcová dotyková obrazovka s vysokým rozlíšením. V záujme jednoduchšieho používania je umiestnená o 86 mm bližšie k vodičovi.
Jednou z pridaných funkcií multimediálneho systému je rozpoznávanie hlasu, prostredníctvom ktorého môže vodič alebo spolujazdec na prednom sedadle zadávať hlasové príkazy palubnému asistentovi „Hej Lexus“. Ten dokáže reagovať asi na stovku rôznych príkazov (v závislosti do modelu) – napríklad na ovládanie klimatizácie, vyhľadávanie na internete či spojenie telefonických hovorov. Až traja používatelia si môžu uložiť vlastné nastavenia systému, pričom k dispozícii majú osobné nastavenia navigácie, audiosystému, polohy sedadla a bezpečnostných upozornení.
Smartfóny sú integrované do multimediálneho systému prostredníctvom systému Apple CarPlay s bezdrôtovým alebo káblovým pripojením a prostredníctvom systému Android Auto s káblovým pripojením. Pomocou mobilnej aplikácie Lexus Link je možné na vozidle diaľkovo zamknúť a odomknúť dvere alebo nastaviť klimatizáciu či vyhrievanie kabíny pred cestou.
Ďalšou pridanou funkciou je cloudová navigácia s aktuálnymi informáciami o stave ciest a dopravnej situácii v reálnom čase, čo uľahčuje plánovanie ciest alebo presmerovanie trasy v prípade potreby.
Po odstránení dotykovej plochy z multimediálneho systému boli nanovo usporiadané prepínače na stredovej konzole a teraz sú zoradené pozdĺžne, čo umožňuje ľahšie ovládanie. V zadnom úložnom priestore konzoly sa nachádza 12-voltová zásuvka na napájanie príslušenstva, konektor USB C na nabíjanie zariadení a konektor USB A na prehrávanie zvukových zdrojov s vysokým rozlíšením. Na prehrávanie zvuku s vysokým rozlíšením boli zmenené reproduktory v operadlách zadných sedadiel a na bočných stranách prístrojovej dosky.
Dve nové farebné kombinácie pre interiér
Kabíny modelov LC kabriolet aj LC kupé sú teraz v ponuke aj v dvojfarebnej kombinácii modrej a bielej, ktorá vyjadruje eleganciu a priestrannosť, a v červenom vyhotovení farby DK Rose, ktorá vytvára športovú atmosféru. Modro-biely interiér ponúka modré prvky na volante, hlavici radiacej páky, obložení spodnej časti dverí a predných prahových lištách. V červenej úprave DK Rose kontrastuje tmavá čierna so sýtočervenými sedadlami, stredovou konzolou, prístrojovým panelom a spodným obložením kľučiek dverí.
V kabíne modelu LC došlo aj k ďalším dizajnovým zmenám. Palubná doska na strane spolujazdca, ktorá bola doposiaľ akrylová, teraz ladí s obložením prístrojového panela, na výber sú nové materiály sedadiel a v modeloch so športovou výbavou Sport Package sú prahové lišty vyrobené z ľahkého uhlíka.
Výber nových lakov a kolies
Pre karosériu kupé aj kabrioletu sú v ponuke dve nové farby laku. Modrá na báze kontrastného vrstvenia Heat Blue Contrast Layering je číra, čistá modrá farba s výrazným kontrastným melírom a tieňovaním, čo dodáva peknej karosérii modelu LC dojem hĺbky. Medená Sonic Copper je chromatická farba so sýtym červenkastým nádychom na slnku, ktorý sa so slabnúcim svetlom prehlbuje.
Ďalšou zmenou sú kryty vonkajších spätných zrkadiel, ktoré sú odteraz na všetkých modeloch LC štandardne vybavené kamerou s panoramatickým zobrazením. Miernou úpravou tvaru krytu zrkadla sa ešte viac znížil hluk vetra a potlačilo oddelenie vetra, čím sa zlepšila aerodynamika.
Všetky modely ponúkajú tri nové kované disky kolies: 20-palcové s čiernou metalízou s vysokým leskom, 21-palcové s 3D strojovou úpravou povrchu a 21-palcové s dvojfarebnou čiernou a hyperchrómovou povrchovou úpravou.
Lexus Safety System + má rozšírené možnosti
Vo všetkých modeloch LC pribudlo viac možností bezpečnostného systému Lexus Safety System +, ktorý pomáha predchádzať nehodám a zlepšuje informovanosť vodiča o situácii na cestách.
Prednárazový bezpečnostný systém (PCS), ktorý doposiaľ sledoval pred vozidlom vozidlá a chodcov, má odteraz aj funkciu dennej detekcie cyklistov. Asistent pri odbočovaní na križovatke pomáha vodičovi bezpečnejšie odbočiť doľava i doprava v premávke na križovatkách. Asistent núdzového riadenia, pokiaľ je zapnutý, automaticky vykonáva drobné korekcie volantu, aby pomohol predísť neúmyselnému opusteniu jazdného pruhu.
Asistent rozpoznávania dopravných značiek dokáže rýchlo zmeniť rýchlosť vozidla podľa informácií o rýchlostných obmedzeniach. Dynamický radarový tempomat, ktorý reguluje rýchlosť vozidla podľa vozidla pred ním, má odteraz aj funkciu zníženia rýchlosti v zákrutách, pomocou ktorej automaticky upraví rýchlosť vozidla podľa polomeru zákruty.
Zvýšená kultivovanosť jazdy
Práve pri modeli LC sa zrodil tzv. „Rukopis jazdy značky Lexus“, ktorý zdôrazňuje význam pocitu priameho spojenia vodiča s vozidlom. Táto filozofia sa odvtedy uplatňuje pri vývoji všetkých ostatných modelov značky Lexus – a dôsledne sa dodržala aj pri kultivácii modelu LC pre modelový rok 2024.
Zmenami prešli vinuté pružiny zavesenia kolies, nastavenie tlmičov, zadný prvok zavesenia, tuhosť pruženia stabilizátora, výstuhy pod karosériou, upevnenie stĺpika riadenia a prevodovky riadenia, ložisko náboja nápravy a upevnenie kolies. Prepracované boli aj predné držiaky motora a skrátil sa časový odstup medzi pohybom karosérie a hnacej sústavy vozidla. Výsledkom týchto postupných vylepšení je ostrejšia odozva riadenia a lepší pocit pri kontakte s vozovkou.
Okrem toho je vyladený systém elektrického brzdenia, ktorý má teraz prirodzenejší a plynulejší charakter pri brzdení. Vyladené je aj ovládanie 10-stupňovej automatickej prevodovky, aby lepšie predvídala zámery vodiča v režime riadenia „D“. Automatická prevodovka odteraz vykazuje aj športovejšie jazdné vlastnosti v režimoch športovej jazdy SPORT S a SPORT S+. Jazdný režim SPORT S+ v režime riadenia „D“ poskytuje zážitok podobný jazde s manuálnou prevodovkou, prevodový stupeň sa volí v záujme optimálneho zrýchlenia a spomaľovania a pri brzdení systém podradí.
Pokiaľ ide o jazdu na trati, kupé i kabriolet s motorom V8 teraz ponúkajú aj režim Expert, pri ktorom je vypnuté riadenie preklzu, čo vodičom umožňuje vozidlo posúvať.
Na zlepšenie jazdného výkonu má lítiovo-iónový akumulátor viacstupňového hybridného systému pohonu kupé LC 500h odteraz aj články s vyššou kapacitou. Vďaka tomu sa výkon dodáva rýchlejšie, čo zlepšuje odozvu a dobrý pocit pri akcelerácii.
Štýl karosérie dodáva edícii Ultimate Edition mohutný vzhľad
Modely LC kupé a LC kabriolet v edícii Ultimate Edition s motorom V8 sa vyznačujú exkluzívnejším, vypracovaným imidžom a špeciálne vyladeným motorom.
Biely lak Hakugin White edície Ultimate Edition má elegantný matný povrch a textúru línií inšpirovanú tradičným kvalitným japonským porcelánom. Je inšpirovaný športovou líniou značky Lexus, ktorú symbolizuje model Lexus LFA. Tento unikátny efekt – zapečatený vrchným matným glazúrovaným náterom – kontrastuje s čiernym zdobením karosérie.
V prednej časti vozidla sa čierna nachádza na mriežke chladiča a lištách, obrubách svetlometov a kryte ostrekovačov, ako aj na obložení nárazníkov a vonkajších spätných zrkadlách. Vzadu je čierna na kryte svetiel, držiaku, spodnej lište nárazníka a koncovke výfuku.
Predný nárazník je vybavený stupňovito tvarovanými „kačičkami“, čo je svetová novinka. Ide o aerodynamické zariadenie, aké sa používa v letectve a automobilových pretekoch. Reguluje prúdenie vzduchu po stranách nárazníkov a znižuje vztlak v prednej časti vozidla, čím zlepšuje ovládanie a stabilitu.
Ďalším, zreteľnejšie viditeľným aerodynamickým prvkom je čierne karbónové zadné krídlo na modeli kupé. Tu výrobca využil znalosti aerodynamiky z leteckých pretekov – čo je ďalší dôkaz toho, ako sa spoločnosť Lexus inšpirovala spoluprácou s japonským akrobatickým a pretekárskym pilotom menom Jošihide „Joši“ Muroja, majstrom sveta pretekov Red Bull Air Race z roku 2017.
Tak ako čierne zdobenie karosérie kontrastuje s bielym lakom Hakuji White, rovnako je to aj v prípade interiéru edície Ultimate Edition v modrom odtieni Kachi-Blue – farbe, ktorá sa v Japonsku už oddávna považuje za priaznivú, keď sa na brnenie samurajov používali nite modročierneho odtieňa známeho ako kači-iro („víťazná farba“). Kabína vozidiel edície Ultimate Edition sa odlišuje aj zobrazením sériového čísla vozidla na hliníkovom štítku pred radiacou pákou, materiálom Alcantara na obložení konzoly a dverí a prahovými lištami s nápisom „Limited Edition“.
Ďalšia odlišnosť edície Ultimate Edition sa nachádza pod kapotou: motor vyladili remeselní majstri Takumi, ktorí mu dodali plynulejšiu rotáciu, vysokokvalitný zvuk a lepšiu odozvu pri akcelerácii. Majstri Takumi vyladili aj zadný diferenciál a vylepšili jeho odozvu na zrýchlenie.
Podrobnejšie informácie o zmenách a vylepšenia vlajkových modelov LC značky Lexus nájdete TU.