Základom Pohodomeru je anonymný dotazník. "Škola dostane svoje výsledky v podobe prehľadných grafov za každú triedu, ročník, stupeň a za celý učiteľský zbor. Dostane tak možnosť posúdiť, v čom má svoje silné stránky a kde má naopak rezervy. Na základe toho sa môže rozhodnúť, ktoré aktivity treba podporiť a rozvíjať, prípadne presne lokalizovať a včas zasiahnuť, ak sa niekde objaví zhoršený či alarmujúci stav," povedala manažérka projektu Diana Majdáková z Ligy za duševné zdravie SR.
Opatrenia by školy nemali odkladať, z dotazníkov vyplýva, že 753 detí cíti nízku úroveň duševnej pohody.
Alarmujúce podľa Ligy za duševné zdravie SR je aj zistenie, že školáci sa cítia nevypočutí. Hnevá ich, že ich "hlas nemá žiadnu váhu, pritom zo štatistík vyplýva, že až 2708 detí si dokáže urobiť na veci vlastný názor".
"V škole sa odohráva väčšina života detí. Práve tam majú príležitosť naučiť sa, že je dobré byť aktívny a zaujímať sa o dianie okolo seba. Tak sa z detí stávajú sebavedomí a zodpovední ľudia," uviedla Majdáková.