To má na Slovensku dlhú tradíciu, ktorú reprezentuje najväčší pivovar na Slovensku HEINEKEN. Vyspovedali sme Roberta Kubičku, marketingového riaditeľa spoločnosti Heineken Slovensko, ktorá zastrešuje značku Zlatý Bažant, ktorá prešla tento rok výraznými zmenami.
1. Čo je také výnimočné na Slovensku, že má u nás pivo také silné postavenie?
Pivo je skutočne tradičný nápoj Slovákov. Slovensko má takmer dokonalé podmienky pre výrobu piva a Slováci čím ďalej, tým viac dokážu oceniť aj lokálnosť produktu. Náš pivovar v Hurbanove doslova leží na kvalitnej spodnej vode a naokolo rastie kvalitný sladový jačmeň. Tieto suroviny tvoria základ pre naše pivá. V HEINEKEN Slovensko kladieme veľký dôraz na kvalitu surovín, keďže práve tie zohrávajú významnú rolu vo výslednej nezameniteľnej chuti nášho piva.
2. Leto sa blíži, dni sú čoraz dlhšie, teploty vyššie a terasy pred slovenskými pohostinstvami čoraz plnšie. K najobľúbenejším ležiakom patrí práve váš Zlatý Bažant, ktorý si vraj po štvrťstoročí prešiel zásadnými zmenami. Bude to ešte Zlatý Bažant?
Zlatý Bažant zažíva revolúciu. Dlhé roky formoval pivnú tradíciu a kultúru na Slovensku, no doba sa mení. Keď sme sa bližšie pozreli na to, čo Slováci preferujú a kam smerujú súčasné trendy, rozhodli sme sa pre zásadnú zmenu receptúry, aby sme sa vrátili k samotnej podstate značky, takže práve náš nový Zlatý Bažant je tým pravým Zlatým Bažantom.
3. Čo bude teda na ňom nové?
Začiatkom roka sme predstavili vylepšený Zlatý Bažant 10 % s plnšou chuťou a vyšším obsahom alkoholu. Teraz však prichádzame s 12-stupňovým ležiakom Nový Zlatý Bažant 12 % Slovenský Ležiak, ktorý je našou vlajkovou loďou a prináša excelentnú horkú chuť a vyšší podiel alkoholu, pričom si hrdo zachováva slovenský pôvod – 90 % jeho ingrediencií pochádza zo Slovenska. V obchodoch ho spoznáte vďaka výraznej pečati „NOVÁ RECEPTÚRA“. Okrem obchodov bude nový Zlatý Bažant 12 % dostupný aj na výčapoch barov a reštaurácií v kanáli HoReCa.
4. Čiže v prípade piva to znamená, že horkejšie je lepšie?
Slováci to skrátka majú radi horké. Potvrdili nám to nielen prieskumy, ale aj séria spotrebiteľských testov, v ktorých sme otestovali Zlatý Bažant 12 % so starou receptúrou, nový Zlatý Bažant 12 % slovenský ležiak s novou receptúrou a najvýraznejšieho konkurenta z radov českých značiek. Výsledky nás nesmierne potešili, pretože v slepých testoch bol Zlatý Bažant 12 % s novou receptúrou jednoznačným víťazom. V teste ležiakov agentúry Ipsos pritom spotrebitelia hodnotili celkový chuťový zážitok, osvieženie, farbu a vôňu.
5. Ako ste dosiahli túto novú horkejšiu chuť?
Nový Zlatý Bažant 12 % Slovenský Ležiak obsahuje viac ako 90 % ingrediencií, ktoré majú slovenský pôvod. Je vyrobený zo 100 % hurbanovského sladu a vody z artézskych studní priamo z Hurbanova. Najzásadnejšou novinkou v receptúre je však použitie chmeľu z jedinej slovenskej chmeľnice v Nemšovej. Ide o odrodu Žatecký skorý červeňák, vďaka ktorej získalo pivo novú, nezameniteľnú horkastú chuť. Okrem výraznejšej horkosti (zvýšenie z 24 na 32 EBU) získal aj plnú chuť a podmanivú chmeľovú arómu. Zvýšil sa aj podiel alkoholu zo 4,6 na 4,7 %.
6. Je pravda, že na výrobe tejto novej dvanástky sa vo veľkej miere podieľali ženy?
Vývoj novej chute piva trval viac ako rok a podieľalo sa na ňom kopec ľudí. V prvom rade sládkovia z Hurbanova, odborníci a aj samotní spotrebitelia. Je však pravdou, že na proces výroby a kvality piva dohliadala naša Andrea Cseriová, ktorá v pivovare pracuje už viac ako 20 rokov. Za ten rok sme uvarili viac než 10 rôznych šarží, postupne sme dolaďovali vôňu, chuť, plnosť aj horkosť. Finálnej receptúre predchádzalo aj veľa kôl degustovania a nesmierne sa tešíme, že si novú chuť dvanástky budú môcť konečne vychutnať aj milovníci dobrého slovenského piva.