"V máji si môžu školy vyskúšať, ako je to fungovať bez povinných domácich úloh," uviedol Gröhling. Priblížil, že výhodou nie je len odbremenenie rodičov a žiakov či poskytnutie viac voľného času. "Zmyslom aktivity je, aby sa žiak naučil učivo priamo v triede," skonštatoval.
Dôležité je podľa neho, aby bol školák aktívny, učivo si osvojil a následne učiteľ overil, či žiaci učivo pochopili. "Na hodinách nie je podstatné, či sa učivo odučilo, ale či ho každý žiak pochopil," uviedol. Ako tvrdí, školy, ktoré už teraz fungujú bez povinných domácich úloh, ich zadávajú iba zriedka. Gröhling momentálne eviduje takéto školy v rôznych mestách po celom Slovensku a postupne sa podľa neho pridávajú ďalšie.
"Domáce úlohy nepredpisuje žiaden zákon, ani žiadna vyhláška. Je iba na školách, či budú zadávať domáce úlohy a ako ich budú robiť," spresnil. Školy by podľa jeho slov zavedenie vyučovania bez domácich úloh mali prerokovať na pedagogickej rade, vysvetliť prínos a zmysel zmeny a inšpirovať sa už existujúcimi školami. "Následne to treba vysvetliť rodičom a žiakom," doplnil. Škola si podľa neho určí fixný čas, napríklad mesiac máj, a po mesiaci zhodnotí negatíva a pozitíva.