Nie je to totiž ani zďaleka náhodný výber, ale práve naopak. Psychologička Karen Haller vysvetlila, že určitá kombinácia farieb má silný vplyv na ľudskú psychiku. „Červená vyvoláva stimuláciu, chuť do jedla, hlad a priťahuje pozornosť. Žltá vyvoláva pocity šťastia a priateľskosti. Keď skombinujete tieto dve farby, dáva to ľudskej psychike jasný signál, a to je "rýchlosť". V tejto súvislosti to teda znamená prísť dnu, rýchlo sa najesť a hneď odísť," vysvetľuje Karen.
Zároveň dodáva, že žltá je najviditeľnejšia farba pri dennom svetle, čo znamená, že známe zlaté oblúky určite upútajú pohľad hladného človeka. Je to síce jednoduchý trik, no veľmi účinný. Jazyk farieb sa totiž do mozgu komunikuje rýchlejšie ako slová, keďže farby pôsobia priamo na ľudské pocity a emócie.
Mnoho reštaurácií McDonald's však nedávno zrekonštruovalo svoje pobočky, aby obsahovali viac zelenej a hnedej farby. Podľa Karen je zámerom vytvoriť veľmi odlišný kulinársky zážitok. „Zelená vyvoláva pocity prírody, niečoho prirodzeného a šetrného k životnému prostrediu. Už im akoby nejde len o rýchle uspokojenie hladu. Zelenou farbou dávajú najavo, že si u nich môžete oddýchnuť, cítiť sa komfortne, prípadne si posedieť pri káve," dodáva na záver.