Odvážni podnikatelia majú možnosť získať pre svoj biznis nápad významnú finančnú investíciu. Vďaka reality šou Dragons´ Den počas 22 rokov vysielania vložili investori do podnikov približne 600 miliónov dolárov. Na Slovensku sa bude šou volať Jama levova a na obrazovky ju prináša televízia Markíza v spolupráci so Slovenskou sporiteľňou.
Princíp šou je jednoduchý. Podnikatelia predstavia svoj nápad či už existujúcu firmu piatim investorom, ktorí do najlepších či najzaujímavejších projektov vložia svoje vlastné peniaze a pomôžu im uspieť aj odbornými radami či cennými kontaktmi. Výmenou získajú podiel vo firme.
„Ako najväčšej banke na Slovensku nám záleží na úspešnom príbehu krajiny. Jeho súčasťou by malo byť zdravé podnikateľské prostredie. Veríme v budúcnosť podnikania, dobrých nápadov, inovácií, a preto sme radi, že spolu s TV Markíza prinášame na Slovensko túto skvelú svetovú šou, ktorá môže prispieť k rozvoju podnikavosti Sloveniek a Slovákov,“ vraví Norbert Hovančák, člen Predstavenstva Slovenskej sporiteľne, ktorý zodpovedá za firemné bankovníctvo.
Záujemcovia môžu mať už existujúcu firmu z akéhokoľvek odvetvia alebo len nápad. Malý biznis, rodinná firma, miliónový startup, ktorý potrebuje silného partnera, aby prerazil vo svete. Čím zaujímavejší predmet podnikania, príbeh či nápad, tým väčšia šanca uspieť. Okrem peňazí získajú vybraní kandidáti a kandidátky exkluzívny mediálny priestor na obrazovkách najsledovanejšej slovenskej televízie, čím môžu osloviť nových klientov či partnerov.
Formát Dragons´Den má pôvod v Japonsku, kde ho vymyslela a v roku 2001 prvý raz uviedla na obrazovky Nippon TV. Po celom svete sa vysielalo už viac ako 40 adaptácií, napríklad ako Shark Tank, Die Höhle der Löwen, Imperiul Leilor či Den D v Česku.
Novú šou Jama levova uvedie TV Markíza už na jeseň tohto roka.