Pripomenula, že inštitút objektívnej zodpovednosti už uplatňuje Policajný zbor. "Výhodami sú objektívnosť, efektívnosť, individuálna i generálna prevencia, spôsobilá prispieť k zvýšeniu bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. V neposlednom rade aj zlepšenie vymáhateľnosti právoplatne uloženej pokuty. Treba poukázať aj na to, že kým v rámci subjektívnej zodpovednosti za priestupok sa skutok zaznamenáva do karty vodiča, v rámci objektívnej zodpovednosti za správny delikt sa skutok neeviduje na kartu vodiča. Nehrozia žiadne následky a zaplatením pokuty sa konanie končí," priblížila Kalmanová.
Upozornila, že MsP môže uložiť pri porušení pravidiel cestnej premávky pokutu do výšky 50 eur za priestupok (subjektívna zodpovednosť). Za správny delikt (objektívna zodpovednosť) pokutu vo výške 78 eur, respektíve 52 eur, ak je zaplatená do 15 dní. "MsP bude naďalej pri porušovaní pravidiel cestnej premávky uprednostňovať subjektívnu zodpovednosť vodiča vozidla za priestupok proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky pred objektívnou zodpovednosťou držiteľa vozidla za správny delikt," uviedla.
Doplnila, že v súvislosti s tým by mala verejnosť chápať používanie "papúč" pri porušení pravidiel cestnej premávky skôr ako ústretový krok zo strany MsP. "S cieľom zabezpečiť osobný kontakt príslušníka MsP s vodičom vozidla, ktorý môže svoje konanie vysvetliť. Čo pri objektívnej zodpovednosti vo všeobecnosti nie je možné," dodala hovorkyňa mesta Martin.