Na riaditeľskú stoličku zasadol pred 3 dňami, ale ešte predtým povedal, že sa mu platy našich umelcov v prvom kultúrnom stánku vôbec nepozdávajú. Porovnal ich s platmi v európskych metropolách, kde sólistom cinkajú na účtoch podľa jeho slov aj šesťtisícové sumy. Našim hereckým esám sa však o tejto cifre môže nateraz iba snívať. Mnohým z nich to dokonca vyčarilo úsmev na tvári. Novému Času prezradili, ako to vidia ony.
Pred svojím odvolaním rozbehol Matej Drlička zmeny na našej prvej scéne. Okrem sólistov opery, ktorí sa búrili proti prepúšťaniu vo svojich radoch, za ním stál najmä Balet a Činohra SND a jej členovia ho prišli podporiť aj na poslednú tlačovú konferenciu. Teraz ho majú späť a ako avizoval, zmeny môžu pokračovať. V žalúdku mu už dlho ležia hlavne platy umelcov pôsobiacich v SND, ktoré sú podľa jeho slov žalostné. „Činohra fungovala dobre aj vďaka predchádzajúcim riaditeľom, bola dobre nastavená napriek tomu, že mnohé, naozaj herecké hviezdy, pracujú za otrasné platy, tak je zjavné, že v divadle toto nie je primárna motivácia,“ rozhovoril sa Drlička pre Aktuality.
Debata sa potom zvrtla na to, že mnoho z nich pôsobí okrem divadla v televíznych seriáloch a v dabingu a či mu to neprekáža. Odpovedal, že nie, hlavne ak sa „priemerka“ v činohre hýbe okolo 1 600 eur plus zv. rolovné, čo je asi 20 eur za predstavenie. Dodal, že účinkovanie hercov v televízii má dvojitý efekt, pretože tak divák príde na svojho obľúbeného herca aj do divadla. „Takže ja si myslím, že je to relatívne win-win, na druhej strane, keby sme dokázali zaplatiť či už sólistov baletu, sólistov opery alebo sólistické postavy v činohre, napríklad 6 000 eurami, čo mi príde ako zdravý európsky plat umelca na špičkovej úrovni, tak si myslím, že by oželeli mnohé seriálové tvorby a dabingy a boli by viac v divadle,“ povedal rozhodne znovuzvolený šéf SND.