Vodu a uhlie si lokomotíva vezie na špeciálnom tendri, teda prívese. Kedysi ťahala nákladné, ale aj osobné vlaky, dokonca rýchliky. „Po technicko – bezpečnostnej skúške bude stáť v Košiciach. Spustíme ju pre výnimočné príležitostné jazdy,“ sľubuje skúsený rušňovodič.
Rušeň Štvorkolák
-
Bol vyrobený v roku 1917 v závode Prvá Českomoravská, Praha – Libeň
-
Jazdil do 1978, keď bol vyradený z prevádzky
-
Oprava začala v r. 2003
-
Má 4 hnacie nápravy
-
Rušeň je dlhý 11 m , tender 7 m, spolu vážia 136 ton
-
Výkon 700 koní
-
Maximálna rýchlosť 60 km/h
-
Objem kotla 18 m3, odvezie 11 m3 uhlia