V aktuálnej analýze na to upozornila analytička Wood & Company Eva Sadovská. Vychádzala pritom z marcového prieskumu spoločností DATAMAR a MNFORCE a z najaktuálnejších údajov Štatistického úradu (ŠÚ) SR.
Väčšina bratislavských domácností (86 %) podľa prieskumu v marci tohto roka plánovala zvýšiť svoje výdavky, alebo ich ponechať na úrovni ako vlani. Minúť menej ako pred rokom plánovalo iba 14 % opýtaných. Bratislavčania sa v najmenšej miere plánujú obmedzovať pri nákupoch potravín (13 %). Znížiť výdavky na predmety dlhodobej spotreby má v pláne 24 % spomedzi obyvateľov Bratislavského kraja.
"Väčšia časť domácností z Bratislavy tak míňa pri nákupoch potravín a tovarov dlhodobej spotreby rovnako alebo dokonca o niečo viac ako vlani. Podľa výsledkov prieskumu sa zároveň znížil aj podiel takých domácností z Bratislavy a okolia, ktoré posúvajú na neskôr nákupy predmetov dlhodobej spotreby - ako napríklad oblečenie, nábytok, elektronika, automobil či nehnuteľnosť," priblížila Sadovská. V prípade služieb reštaurácií a kaviarní sa aktuálne obmedzuje 36 % z opýtaných.