Stál, kde nemal
Prvotné medializované informácie hovorili o tom, že autobus išiel rýchlosťou 100 km/h a narazil do stojaceho kamióna. Drahovský však nesúhlasí. „Podľa deformácie autobusu si nemyslím, že vodič išiel rýchlosťou 100 km/h a kamión stál. V takom prípade by totiž deformácia bola oveľa väčšia. Buď išiel autobus pomalšie, alebo kamión už bol v pohybe,“ vysvetľuje.
Úplne bez viny však nemusí byť ani vodič nákladiaka. Pokiaľ sa potvrdí, že v pruhu stál, čo nasvedčujú aj informácie Národnej diaľničnej spoločnosti, podľa ktorej je odpočívadlo dlhodobo zatvorené, bude mať problém, ak nemal zapnuté výstražné svetlá a nemal poruchu. Inak je státie v pripájacom pruhu zakázané. Keď sa Nový Čas bol včera pozrieť na miesto nehody, na rovnakom mieste stál opäť odstavený kamión.
18 ľudí je doma
Dopravná nehoda má jednu obeť, no 8 ľudí leží v kritickom stave v nemocnici. Väčšinu z 59 zranených prijali v Univerzitnej nemocnici v Bratislave, ďalší ležia v Skalici, Trnave či Malackách. Niektorí sú podľa ministra zdravotníctva Michala Palkoviča na umelej pľúcnej ventilácii. „Ďalší utrpeli rozsiahle zranenia tváre, chrbtice, panvy, pľúc aj dolných končatín,“ informoval v pondelok Palkovič. Podľa našich informácií by obeťou nehody mal byť 56-ročný náhradný vodič autobusu. Ďalší dvaja pasažieri majú byť nezvestní, pričom nie je isté, či do autobusu vôbec nastúpili.
Mohli byť desiatky obetí
Jozef Drahovský, dopravný analytik
Ešte šťastie, že vodič netrafil nejaký stĺp mosta pri diaľnici. V Maďarsku sa to párkrát pri mikrospánku stalo, a skončilo sa to desiatkami mŕtvych. Keď ľudia v autobuse spia a príde nečakaná situácia, už len samotné brzdenie pri rýchlosti 60 km/h je problematické a nebezpečné. Je tiež otázne, či ľudia vpredu mali pásy.