„Nikomu som netelefonoval a volali mi traja ľudia, že majú odo mňa zmeškaný hovor. Skontroloval som si pre istotu aj históriu hovorov, či sa niečo nemohlo stať nedopatrením,“ píše čitateľ.
Postupne mu došlo, že zrejme ide o nový typ podvodu a niekto zo zahraničia si vygeneroval jeho telefónne číslo. „Keď vám zavolá slovenské číslo, je to predsa hodnovernejšie, ako keď vidíte predvoľbu z Afriky,“ priznáva. Hovorkyňa spoločnosti O2 Martina Vráblik Solčányiová potvrdila, že evidujú zákaznícke podnety, ktoré sa týkajú nového typu podvodných volaní, tzv. spoofingu.
„Sú to falošné volania s ukradnutou identitou skutočných čísel. Volania sú v anglickom jazyku a sú realizované cez internetové služby, ktoré sa však v mobile príjemcu zobrazia pod štandardným slovenským číslom. Tieto čísla sú vyberané náhodne automatom a nemajú nič spoločné s touto podvodnou aktivitou. Spätný hovor na takéto číslo znamená, že zákazník sa dovolá inému zákazníkovi, ktorý o danej aktivite nemá žiadnu vedomosť,“ vysvetlila.
Odporučila takýto hovor ukončiť a nereagovať naň. „Rovnako zákazníkom odporúčame, aby zvážili spätné volania na zmeškané neznáme čísla a vyhli sa tak nedorozumeniu s ostatnými zákazníkmi,“ uzavrela hovorkyňa.
Michal Korec zo Slovak Telekom uviedol, že podvodné volania zo slovenských i zahraničných čísel sa pravidelne opakujú vo vlnách. „Priebežne tento typ hovoru filtrujeme, no napriek opatreniu sa môže stať, že isté percento hovorov prenikne do našej siete,“ podotkol. Nový Čas oslovil aj Orange, no do uzávierky sa nevyjadril.