Už od 25. mája bude Eurovea najväčším nákupným a gastronomickým centrom nielen na Slovensku, ale v celej strednej Európe. Po trinástich úspešných rokoch fungovania rozširuje svoje obchodné aj zážitkové zóny. Okrem nových obchodov a služieb tu návštevníci nájdu doslova gastronomické kráľovstvo. „Nový koncept Eurovea pozostáva z dvoch hlavných častí – z promenády, ktorej existujúca časť sa predĺži, pribudne šesť kaviarní a reštaurácií s letnými sedeniami a pavilónmi, bude tam pekné okolie, výhľady na Dunaj a voľnočasové aktivity pre návštevníkov,“ hovorí lízing manažérka projektu Eurovea Katarína Paule.
Foodcourt sa zdvojnásobí
Druhou veľmi dôležitou časťou je foodcourt, ktorý sa presúva z existujúcej nákupnej pasáže na atraktívne miesto ku kinám, kde zaberá celé poschodie. Hostia si tu budú môcť posedieť dlhšie, pretože sa predĺžia návštevné hodiny. V blízkosti je aj malé pódium, ako stvorené na organizovanie vystúpení a rôzne show či workshopy. Prevádzky vo foodcourte aj na promenáde budú pribúdať postupne. Nová stravovacia zóna sa zdvojnásobí, pribudne štýlový Food Hall a takto vznikne najväčšia gastro destinácia na Slovensku.
Moderný vizuál aj zábava
Okrem toho bude gastro časť unikátna aj z hľadiska vzhľadu, niečo také vkusné, moderné a zároveň príjemné na Slovensku doteraz neexistovalo a veľmi chýbalo. Inšpirácia pre vizuál foodcourtu a jeho rozvrhnutie vzišla zo spolupráce s medzinárodným architektonickým štúdiom Sonae Sierra (rebrendovali sa na Reify), ktoré sa podieľalo na celkovom dizajne projektu. Vychádzalo z gastro skúseností, ktoré spoločnosť získala z pôsobenia na španielskom a svetovom európskom trhu. Pre zákazníka to bude veľmi variabilné, primerane intímne, s rôznymi druhmi sedenia a osvetlenia, so zeleňou a s kvetmi. Foodcourt bude mať oddychové zábavné prvky s detským kútikom, lezeckou stenou, samozrejme, bude tam Food Hall, teda krátkodobo prenajímateľné kiosky, ktoré návštevníkom poskytnú široké možnosti vybrať si, na čo má práve chuť. Zaujme aj mimoriadne originálne riešenie Food Hallu s amfiteátrovým sedením s výhľadom na Dunaj.
Celkový dizajn vychádza z elementov vody, kameňa a zelene, ktoré súznia s brehmi Dunaja. Podarilo sa vytvoriť priestor pre zábavu aj oddych. Veľmi zaujímavé sú aj použité materiály – drevo, betónové dlaždice či kamenná podlaha.
Pestrá kuchyňa
Gastronomická ponuka reflektuje súčasné kulinárske trendy. Hostia si môžu vybrať jedlá od štandardnej slovenskej či maďarskej národnej kuchyne cez ázijskú, čínsku či tureckú kuchyňu až po rybacie špeciality a burgre či portugalskú a francúzsku pekáreň. Do novej gastro časti sa teda sťahujú prevádzky z už existujúceho foodcourtu, napríklad Chilantro, Nordsee, Sunshine či Schnitzel. K nim pribudnú nové prevádzky ako napríklad maďarská Csarda u Gazdu, KFC, svet čajov Milk Tea, americké bistro Amerikanos, indická kuchyňa Satyam, talianske Pomodorino i MILLETRANCI. Potešia aj reštaurácie na promenáde Urban Beach House, COMO CAFE a Mekáč.
Čo je čo
Aký je vlastne rozdiel medzi foodcourtom a Food Hallom ?
Foodcourt: jednoduché, rýchle občerstvenie, zákazník si vyberá jedlo a ukladá na podnos. V priestoroch Eurovea to však napriek rýchloobrátkovosti nie je len základná ponuka, ale ide o vyšší stupeň foodcourtu. Ľudia tu nájdu zaujímavé jedlá svetovej kuchyne ako napríklad v rôznych európskych metropolách.
Food Hall: je ešte viac špecializovaný na svetovú kuchyňu. Tam si vybrali miesto predajcovia, ktorí sa snažia operovať s chuťami, ktoré na Slovensku nie sú až také bežné. Ide teda o originálnu ponuku a autentické chute. Dizaj je viac prepracovaný a ponúka multifunkčné možnosti na trávenie času pri dobrom jedle či nápoji.