Magistrát pritom ešte pred spustením parkovacej politiky sľuboval výstavbu 8 parkovacích domov v rôznych mestských častiach. Podľa analytika je však otázne, či nové parkovacie domy majú potenciál vyriešiť problém s parkovaním. Spoločnosť Metro Bratislava hľadá spracovateľa projektových dokumentácií pre štyri plánované parkovacie domy. Ide o projektovú dokumentáciu pre posúdenie vplyvu na životné prostredie, územné rozhodnutie i stavebné povolenie.
Verejné obstarávanie sa týka výstavby parkovacieho domu na Wolkrovej ulici v Petržalke a parkovacieho domu na Saratovskej ulici v Dúbravke. Ďalšie dva parkovacie domy majú mať skôr charakter záchytných parkovísk P+R, stavať ich chce magistrát na Zlatých pieskoch a pri zoo. Hlavné mesto v minulosti v súvislosti s celomestskou parkovacou politikou (PAAS) avizovalo, že chce parkovacie domy vybudovať v Novom Meste, Lamači, Petržalke, Dúbravke, Karlovej Vsi, Rači či vo Vrakuni. Záchytné parkoviská by mali postupne vyrásť na viacerých miestach v okolí Bratislavy.
Podľa analytika Jána Bazovského netreba mať pri stavaní parkovacích domov veľké očakávania. „Kedy bude reálne postavený prvý parkovací dom, to naozaj neviem odhadnúť. Kritika voči mestu by však mala smerovať najmä za to, že nechali na základe zlého územného plánovania developerov stavať kdekoľvek bez toho, aby tlačili aj na výstavbu parkovacích miest. Teraz sa už len situáciu snažíme zachraňovať,“ tvrdí. Pripomenul tiež, že mesto už sprevádzkovalo viacero záchytných parkovísk P+R, ktoré svoj účel neplnia.
Parkovacie domy
- Saratovská - 83 500€
- P+R na Zl. pieskoch - 117 400€
- P+R pri zoo - 114 400€
- Wolkrova - 70 400 €
Treba ich stavať, kde budú potrebné
Ján Bazovský, dopravný analytik
Mesto tlačí parkovaciu politiku, aby pomohlo rezidentom. Spoplatňujú však službu, ktorú ani nemôžu poskytnúť všetkým. Napríklad v Dúbravke nemá 5 000 vozidiel kde stáť. Parkovacie domy by preto bolo treba stavať tam, kde sú potrebné, nie tam, kde je miesto.