Taktiež vybavenie lietadla vyvoláva otázniky. „Podľa výpovede pilota lietadlo nebolo vybavené palubnou rádiostanicou pre možnosť obojstranného rádiového spojenia v každom okamihu letu so všetkými leteckými stanicami. Pilot používal na spojenie prenosnú rádiostanicu,“ hovorí správa.
Najviac otáznikov však vyvoláva záver celej správy. „Príčinou leteckej nehody bol pád lietadla na strechu hospodárskej budovy. Záverečná správa z vyšetrovania predmetnej leteckej nehody neobsahuje žiadne odporúčania,“ píše sa nakoniec.
Či bude Židek trestne stíhaný a či vôbec nejako sankcionovaný, alebo inak bude niesť následky za let, ktorý ho takmer stál život, je vo hviezdach. „V predmetnej veci je potrebné kontaktovať Letecký a námorný vyšetrovací útvar Ministerstva dopravy a výstavby SR,“ uviedla polícia. Letecký úrad nás však odporučil práve na políciu...
Čo všetko olympionik zanedbal
- dopravný úrad nevydal osvedčenie o zápise lietadla do registra a nebolo registrované v niektorej z poverených organizácií v SR
- úrad nevydal osvedčenie o letovej spôsobilosti, vydanie osvedčenia z iného štátu sa zistiť nepodarilo
- prevádzkovateľ nepredložil zmluvu o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou lietadla
- nebola predložená prevádzková dokumentácia za posledné vykonané práce
- lietadlo nemalo palubnú rádiostanicu
- nebola predložená prevádzková dokumentácia k počtu náletov
- pilot neviedol letový denník, nevie sa u neho zistiť počet hodín letu
- údržba lietadla bola vykonávaná svojpomocne
Rans S-7 Courier
- Ľahké dvojmiestne športové lietadlo americkej výroby.
- Výkon motora: 100 k
- Rýchlosť: 190 km/h
- Dolet: 630 km
- Dĺžka: 7,1 m
- Rozpätie: 8,9 m