Automobilky na Slovensku tvrdia, že by to predražilo výslednú cenu áut o 2 000 € a zároveň by to zbrzdilo prechod na elektromobilitu, na ktorú chcú prejsť do roku 2035.
Česko, Slovensko, Maďarsko, Bulharsko, Poľsko, Rumunsko a tiež Francúzsko a Taliansko vyjadrili obavy, že pripravovaná norma je nerealistická. K tomuto názoru sa prikláňa aj naše ministerstvo dopravy pod vedením Pavla Lančariča. „Požadujeme tento návrh zásadným spôsobom zmeniť vrátane termínov, odkedy sa začne pre nové vozidlá emisná norma Euro 7 uplatňovať,“ uviedli pre Nový Čas z ministerstva. Európska komisia naopak tvrdí, že nová norma je potrebná, aby sa znížili škodlivé emisie.
Európske združenie výrobcov automobilov hovorí, že sú odhodlaní naďalej znižovať emisie. „Návrh normy Euro 7 však jednoducho nie je tou správnou cestou, ako to dosiahnuť, pretože by mal extrémne nízky environmentálny dosah pri extrémne vysokých nákladoch,“ povedala jeho šéfka Sigrid de Vries. Environmentálni aktivisti naopak tvrdia, že limity EÚ nestačia na riešenie znečistenia ovzdušia a obviňujú Brusel, že sa podvolil tlaku automobilovej lobby.
Kde vidia problém
Kritikou nešetril ani exminister hospodárstva Karel Hirman, ktorý tvrdí, že ak novú normu schvália, autá zdražejú aspoň o 2 000 €. „Toto nie je strašenie. To sú výstupy z automobilového priemyslu,“ povedal Hirman, čo pre Nový Čas potvrdil aj Viktor Marušák zo Zväzu automobilového priemyslu. „Je to správne číslo, samozrejme, variuje model od modelu. S istotou vieme povedať, že to nebude niekoľko sto eur, ako bolo tvrdené,“ povedal.