Ako spomína na svoje začiatky a prečo vlastne išiel učiť? Porota zložená z analytikov a zo vzdelávacích expertov vyberala spomedzi 149 prihlášok, z ktorých vybrali 10 finalistov. Víťazom sa napokon stal Rastislav Očenáš, triedny učiteľ tretiakov.
„Ocenenie bolo pre mňa šokom. Potom, ako som spoznal ostatných finalistov, som si hovoril, že je jedno, kto to ocenenie dostane, lebo každý jeden mohol stáť na mojom mieste. Vnímam to ako mandát zastupovať všetkých slovenských učiteľov a možno byť trošku ich hlasom,“ povedal pedagóg s vyše 15-ročnou praxou. Pôvodne pritom chcel študovať ekológiu, lenže ho nevzali, a tak skončil v školstve a vôbec to neľutuje.
Manažuje triedu
Ku každému žiakovi pristupuje individuálne a hodnotí ich ako veľmi živých, dynamických a rôznorodých. „Moja 3. B si vyžaduje cielený manažment energie, ktorá tam je, a táto výzva bola úžasná pre mňa v tom, aby som prišiel na to, ako ju riadiť a čo by nám mohlo pomáhať, aby sme sa tam všetci cítili dobre,“ dodal Rastislav. Sedem rokov síce pôsobil mimo školstva, no keď sa vrátil, mal pocit, že zaspal niekoľko desiatok rokov.