Originálne a výsostne praktické riešenia v interiéri nájdete takmer všade. Odkladacie boxy vo dverách pojmú veľké fľaše a schránka pred spolujazdcom má umne integrovaný výklopný háčik na zavesenie brašne, no dôležitejšie je, že za volantom sa od prvej chvíle cítite ako doma. A to aj vďaka pohodlným sedačkám s dobrým bočným vedením a posuvným vankúšom v stehnovej oblasti, takže keď oblapíte masívny veniec volantu, ostáva vyriešiť jediné: nahodiť strojovňu.
Zamatový chod
Pod kapotou je osadený výkonný radový štvorvalec s objemom 2 litrov, ktorý dáva 197 koní a 300 Nm a spolupracuje so 48-voltovým mild-hybridom. Ten v rámci pohonnej jednotky ešte dodáva 14 koní a 40 Nm. Na papieri ide o solídne hodnoty, no čo robia s 1,7 tony ťažkým autom v reálnom živote?
V podstate zázraky, pretože vďaka vyladenému podvozku, tuhej karosérii, komunikatívnemu riadeniu a slušnej odozve na plyn viete XC40 vodiť zákrutami, akoby vážila o pár stoviek kíl menej. Obratnosť najmenšiemu SUV od Volva nechýbala ani v úzkych uličkách, kde sa neraz túžia vysoké obrubníky intímne spoznať s naleštenými ráfikmi. Väčšia zábava s ním však bola, keď sme mu riadne šliapli na krk.
Platí, že čím tvrdšie sa k XC40 správate, tým poddajnejšia bude. Brzdíte zľahka - spomaľuje s istotou a elegantne. Keď dupnete na brzdu, zareže vám pásy do ramien a v očiach pocítite tlak, ako vám zozadu klope mozog. Najmenšie SUV od Volva však prináša nirvánu za volantom najmä pri rýchlych zmenách smeru. Drží stopu a nenakláňa sa. Rýchlo viete chytiť tempo a keď autom preplynujete na výjazde, viete si odsadiť zadok. Ale len decentne, nevystraší vás. Len vyvolá úsmev, pretože vtedy to čakáte a s iným autom by ste v takej rýchlosti volali na infolinku poisťovne...
Tu stačí jemné kontra a ste späť v hre. Pohon všetkých kolies s rýchlo radiacou 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou presne vedia, čo robiť. V meste pri komótnej jazde auto ani raz netrhlo a defenzívny štýl jazdy mu svedčí, no pokiaľ plyn zadupnete na podlahu, reaguje briskne.
Krátke oneskorenie sa síce dostaví, no nie je to žiadna katastrofa a keď motor udržíte v otáčkach, vďaka vynikajúcej stabilite môžete pomýšľať aj na predbiehanie vnútri kruhového objazdu. Takto s ním však bude jazdiť málokto a k jeho charakteru sa to ani veľmi nehodí, no je dobré vedieť, že to dokáže. Pravdupovediac, ani nebudete cítiť nutkanie k takejto jazde. Za volantom XC40 si totiž užijete iné vnemy.
Interiér z ríše snov
Vnútri si môžete užívať skvelý priestorový zvuk a čisto zahraté výšky prémiovej aparatúry, alebo pohľad cez panoramatické strešné okno a milovníkovi minimalizmu srdce zaplesá zakaždým, keď sa pozrie na centrálny tunel, ktorému dominuje transparentná hlavica radiacej páky. A keby ste hľadali nejaký tvrdý a škaredý plast, ste na zlej adrese.
Volvo XC40 vo výbave Ultimate je postavené tak, aby posádku dostalo čo najpohodlnejšie a najbezpečnejšie do cieľa. Preto má armádu asistenčných systémov, výborný pohon všetkých kolies a komfortný interiér. A navyše je pomerne úsporné - jazdiť viete v priemere za 7 litrov benzínu.jar
Volvo XC40 B4 AWD
- Motor: R4
- Výkon: 197 koní
- Max. krútiaci moment: 300 Nm
- Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 7,6 s
- Max. rýchlosť: 180 km/h
- Cena: 55 600 €