So Zimkovou ho spojil dnes už kultový film Pásla kone na betóne, ktorý v roku 1982 nakrútil Štefan Uher na základe herečkinho rovnomenného knižného debutu. S Paulovičom sa stretli aj pri nakrúcaní voľného pokračovania ...kone na betóne, pod ktorý sa podpísal v roku 1995 Stanislav Párnický.
"Veľmi dobre sa nám to robilo, bolo to zaujímavé, a nepredpokladali sme, že to bude mať až taký veľký divácky ohlas a záujem. Teda, tušili sme to, aj sme si to želali, ale príjemne nás to prekvapilo, že to bolo viacej, než sme si mysleli," prezradil k príbehu, ktorý mal podľa slov herca mimoriadny záber a myšlienkovú i ľudskú hĺbku.
"Každý si v ňom niečo našiel, z divákov by málokto vedel 'prichytiť' ten film pri niečom, čo by sa mu nepáčilo, nevyhovovalo alebo by to nebolo zaujímavé," poznamenal Paulovič k príťažlivému príbehu, ktorý bol podľa herca rovnako výnimočný ako jeho autorka Milka Zimková.
"Ona bola mimoriadne svojská, používala po skromne aj taký zvláštny spôsob humoru, približne taký jemne uzatvorený a charakteristický, ako mala jej postava vo filme. Svoj vlastný osobitý kolorit mala aj pri riešení problémov, ktorým čelila. Nepodliehala skepse ani dezilúzii, snažila sa energeticky a zmysluplne riešiť aj životné problémy. To napokon dala aj do postáv, ktoré si zapamätala z detstva a prostredia dediny. Ja tiež pochádzam z dediny, bolo mi to dosť blízke, vedel som sa s tým celkom slušne stotožniť," prezradil Paulovič.