Jej využitie je podľa Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv (ŠÚKL) na zvážení každého jedného pacienta. Pre TASR potvrdil, že spoločnosťou sa zaoberá. Rovnako tak lekárňou, ktorá začala lieky na predpis dovážať tiež. Ministerstvo zdravotníctva má za to, že by sa mali vydávať iba v lekárňach.
Nová služba funguje prostredníctvom registrácie na webe združenia. "Len čo zistíme, že má pacient predpísaný recept, telefonicky ho kontaktujeme a sám sa rozhodne, či si lieky pôjde vyzdvihnúť osobne alebo nás požiada o ich doručenie," ozrejmilo pre TASR občianske združenie Medicamentum. Záujem podľa neho prejavujú najmä pacienti odkázaní na pomoc okolia, pre ktorých je lekáreň ťažko dostupná. Okrem toho aj opatrovatelia či starostovia, ktorí riešia problematiku starostlivosti o seniorov vo svojich obciach. Službu na svojich weboch propagujú viaceré samosprávy.
Z hľadiska regulácie výdaj podľa ŠÚKL právne prebieha na základe splnomocnenia. "Pokiaľ pacienti odovzdajú svoje osobné údaje splnomocnencovi, ktorý to za nich vykoná, je na zvážení každého jedného pacienta," vysvetlila pre TASR hovorkyňa ústavu Jana Matiašová s tým, že riziko znehodnotenia, zlého skladovania alebo poškodenia takto vydaného lieku pacient znáša plne dobrovoľne. ŠÚKL zároveň podotkol, že na Slovensku je vysoký počet lekární, približne 2200, a teda nevidí problém si lieky kedykoľvek vyzdvihnúť.
Ozrejmil, že v prípade ponúkanej služby preveruje, či občianske združenie pracuje v súlade so zákonom. Združenie pre TASR potvrdilo, že záujem zo strany ŠÚKL eviduje a komunikuje s ním. "Upozornili nás na drobnú nezrovnalosť v našej komunikácii, ktorú sme okamžite odstránili. Prišli sme aj s ponukou osobného stretnutia, na ktorom by sme prebrali pokračovanie spolupráce a zodpovedali všetky prípadné nejasnosti," priblížilo. Deklaruje tiež, že službu vopred konzultovali s renomovanými advokátskymi kanceláriami, zaoberajúcimi sa zdravotníckym právom, ako aj s profesionálmi na GDPR.