Nebezpečné trate
Vlaky sú v Indii hlavným dopravným prostriedkom. Indické trate merajú 64 000 km, čo by bez problémov stačilo na to, aby obopli celú Zem. Denne po nich prejde viac ako 12 600 osobných vlakov s 23 miliónmi cestujúcich. Ďalších 7 400 nákladných vlakov prepraví denne 3 milióny ton nákladu. V Indii je dokopy viac ako 7 000 staníc. Táto rozsiahla infraštruktúra si však vyžaduje veľa peňazí na údržbu. Indický minister železníc teraz čelí kritike a výzvam na odstúpenie za to, že síce dáva rekordné sumy na modernizáciu, tá sa však prejavuje iba vylepšovaním staníc a zavádzaním luxusných rýchlovlakov.
Bezpečnosť tratí sa ocitla doslova na druhej koľaji. Systém, ktorý má zabrániť zrážkam vlakov, napríklad funguje zatiaľ iba na dvoch percentách tratí. Najhoršia nehoda v Indii sa stala v júni 1981, keď zomrelo 800 ľudí. V auguste 1995 pri zrážke dvoch vlakov pri Dillí zomrelo 350 ľudí a v auguste 1999 si zas zrážka dvoch vlakov pri Kalkate vyžiadala 285 obetí.
Najhoršie vlakové nešťastia v dejinách
1 700 obetí - Srí Lanka, december 2004Pobrežný vlak nazývaný Queen of the Sea (Kráľovná mora) zasiahlo tsunami. Vlny zaplavili a zničili osem preplnených vozňov.
800 - 1 000 obetí - Francúzsko, december 1917Preplnený vlak viezol francúzskych vojakov na dovolenku z talianskeho frontu. V horskom priesmyku Saint-Michel-de-Maurienne mu zlyhali brzdy, spadol do rokliny a zhorel.
800 obetí - India, jún 1981Vlak v indickom štáte Bihár počas cyklónu prechádzal cez most ponad rieku Bagmati, keď sa vykoľajil a sedem z deviatich vozňov sa zrútilo do vody.
700 obetí - Rumunsko, január 1917Na dlhom klesaní do stanice Ciurea zlyhali vlaku s 26 vozňami brzdy. V stanici ho chceli odkloniť, aby nenarazil do stojaceho vlaku, no vo veľkej rýchlosti sa vykoľajil a začal horieť.
600 obetí - Mexiko, január 1915Počas revolúcie vojaci dobyli mesto Guadalajara. Ich veliteľ dal vlakom doviezť rodiny vojakov na oslavu. Vlak bol však preťažený a pri klesaní mu zlyhali brzdy a zrútil sa do kaňonu.
575 obetí - Sovietsky zväz, jún 1989Pri meste Ufa sa práve míňali dva vlaky, keď iskry z jedného z nich spôsobili výbuch plynu unikajúceho z poškodeného plynovodu. Výbuch bolo vidno na vzdialenosť 150 km. Mnohé z obetí boli deti vracajúce sa z táborov pri Čiernom mori. Neoficiálne bolo obetí o 200 viac.