„Veľa ľudí ma problém, že keď odídu na dovolenku, nemá sa im kto postarať o rastliny. Aj nám sa stalo, že nám rastlinky zomreli. Práve preto vznikol tento nápad - vytvoriť projekt LeafPot. Náš projekt zabezpečuje ideálne podmienky pre všetky druhy rastlín. Súčasťou projektu je kamera, ktorá rozpoznáva, aká rastlina je v kvetináči. Máme vytvorenú aj vlastnú databázu rastlín. Ľudia v nej nájdu informácie o konkrétnej rastline a dozvedia sa, čo rastliny potrebujú a ako sa o ne lepšie starať,“ vysvetlil svoj projekt študent Michal Mucha z Gymnázia sv. Jána Pavla II. v Poprade
Tímy mladých, šikovných ľudí boli ocenené nielen za svoje programátorské schopnosti, ale aj za kreativitu, inováciu a praktické využitie mikropočítača micro:bit. Títo nadaní programátori ukázali, ako môžu technológie meniť svet k lepšiemu.
Komu sa podarilo obsadiť prvé priečky?
Stredné školy a gymnáziá
- 1. miesto: Gymnázium sv. Jána Pavla II v Poprade, Tím: Naturebits, Projekt: LeafPot
- 2. miesto: Gymnázium v Kysuckom Novom Meste, Tím: Smart rosničky, Projekt: Počasie v čase
- 3. miesto: Súkromná SOŠ ekonomická Košická akadémia, Tím: ECOSquad, Projekt: Recyklovník
Základné školy
- 1. miesto: Základná škola sv. Cyrila a Metoda v Košiciach, Tím: iFood, Projekt: iFood – koniec dlhému čakaniu na obed
- 2. miesto: Základná škola s materskou školou v Liptovskom Jáne, Tím: Poškoláci, Projekt: Cesta vesmírom
- 3. miesto: Základná škola s materskou školou v Žiari nad Hronom, Tím: CZŠ, Projekt: Baby defender