„Viem, že ak chceli ísť kosiť alebo prevracať seno na letiskové lúky, koňom museli odobrať podkovy a klince. To preto, aby na lúke neostalo nič nebezpečné pre lietadlá,“ prezradil vnuk jedného z gazdov, ktorí hospodárili na tejto ploche. Architektom a staviteľom letiska bol Emil Alojz Briel, ktorého v roku 1944 v Poprade aj s manželkou popravili.
Míľníky letiska
- 1936 - pristávacia plocha na lúke
- 1943 - vypravenie prvej pravidelnej linky na trase Prešov - Poprad - Sliač - Bratislava, premával stroj Focke Wulf 58 od nemeckej Lufthansy pre 6 cestujúcich, linka letela 3x do týždňa
- 1945 - budova veľmi poškodená nacistickými vojskami
- 1946 - po vojne lietala pravidelná linka do Bratislavy a do Prahy, zabezpečovalo ju sovietske lietadlo IL-14
- 1970 - veľká prestavba v súvislosti s MS v lyžovaní, vtedy sa letisko stalo medzinárodným a najvyššie položeným v strednej Európe