Faktom však je, že zatiaľ čo magistrát vyberá od ľudí neustále viac a viac peňazí, sám má momentálne najviac zamestnancov vo svojej histórii, ktorým každý mesiac prichádzajú výplaty. Poplatky za dopravu, hrobové miesta, terasy, sociálne služby či parkovanie...
To všetko išlo v poslednom období v hlavnom meste nahor niekedy aj o viac ako 100 %. Kým občania platia, magistrát, naopak, doteraz navyšoval zamestnancov. Tento fakt bol témou aj počas kampane pred komunálnymi voľbami, keď na vysoké počty zamestnancov upozornil kandidát na primátora Rudolf Kusý.
„Pri našom nástupe (2018) bolo na magistráte 585 zamestnancov a teraz to je 996 zamestnancov. V minulosti bolo ,normálne‘ a pre silných hráčov v pozadí výhodné, že veľa činností za mesto vykonávali externé firmy. Mesto tak malo síce menej zamestnancov, ale stovky ľudí pracovali pre mesto nepriamo a hlavne nevýhodne,“ obhajoval sa Vallo počas volebnej kampane v auguste 2022. Na vysoké množstvo zamestnancov magistrátu pritom upozorňovali aj rôzni aktivisti či organizácie. Vallo však trvá na tom, že nové pracovné miesta priniesli skvalitnenie mestských služieb.
Žiadna protihodnota
Podľa Martina Halása z Inštitútu pre výskum sociálno-ekonomických rizík a alternatív by mesto určite malo uvažovať nad znížením počtu zamestnancov, najmä v kontexte neustáleho zvyšovania poplatkov. „Mesto priamo na magistráte aj v podriadených organizáciách navýšilo počet zamestnancov v podstate o 100 %. Je pravda, že Bratislava síce dostala podstatne menej peňazí kvôli Matovičovmu daňovému bonusu, rovnako ako ostatné mestá a obce, avšak výrazne si finančne prilepšila po poslednom sčítaní v roku 2021,“ pripomína Halás.