Reklama

Z toho, čo robia Slováci, sú prekvapení aj kuriéri: Pandémia zmenila niečo, o čom nik ani neuvažoval

Z toho, čo robia Slováci, sú prekvapení aj kuriéri: Pandémia zmenila niečo, o čom nik ani neuvažoval

Zdroj: Nový Čas - Michal Hanko

Reklama

Pandémia COVID-19 odštartovala novú éru v online nakupovaní. Zákazníci, ktorí predtým uprednostňovali nakupovanie v kamenných obchodoch, začali využívať na nákupy internet. Slováci takýmto spôsobom nakupujú takmer všetko, od toaletného papiera až po masážne krémy.

Prekvapivé však je najmä to, ako sa zmenili preferencie v doručovaní zásielok. Zákazníci už nie sú ochotní čakať doma, kým im zazvoní kuriér, ale na vyzdvihnutie zásielok uprednostňujú odberné miesta.

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Z toho, čo robia Slováci, sú prekvapení aj kuriéri: Pandémia zmenila niečo, o čom nik ani neuvažoval

    Až 62 percent zákazníkov Slovak Parcel Service využíva vyzdvihnutie zásielky na odbernom mieste a 22 percent takýto spôsob doručenia uprednostňuje pred doručením na adresu. Vyplýva to z prieskumu 2muse pre Slovak Parcel Service. Podľa interných dát najväčšej slovenskej kuriérskej spoločnosti narástlo využívanie odberných miest v roku 2023 o 1426 percent oproti roku 2020.

    „Na zvýšený záujem o kuriérske služby počas pandémie sme reagovali modernizáciou a investíciami do našej triediacej linky či rozvoja logistickej siete aj v podobe rozšírenia siete odberných miest. Zmena spotrebiteľského správania nám jasne ukazuje, že dnešný zákazník potrebuje časovú flexibilitu. Aj preto naše odberné miesta neustále rozširujeme po celom Slovensku a meníme ich názov z SPS Parcel Shopov na balíkovo,“ vysvetľuje Ján Ťurek, konateľ Slovak Parcel Service.

    Balíkovo predstavuje najlacnejšiu cestu pre doručenie balíka na trhu, zároveň je to moderný a ekologický spôsob dovozu balíka, keďže kuriér na jednom mieste vyloží viac zásielok a nemusí ich doručovať priamo na adresu k príjemcovi.

    Slováci si čoraz viac uvedomujú aj dôležitosť témy, akou je udržateľnosť, čo sa pri online nakupovaní prejavuje vo výbere lokálnych a udržateľných produktov, pokiaľ sú pre nich finančne dostupné. „Zvýšená cenová senzitivita zákazníkov smeruje predovšetkým k chytrému nakupovaniu s dôrazom na väčšie premýšľanie o nákupoch a takisto k starostlivejšiemu porovnávaniu ponúk. Preto sú potrebné užitočné služby, ktoré pomôžu zákazníkom zjednodušiť online nákup a predovšetkým správnym výberom obchodníka a produktu pomôžu ušetriť finančné prostriedky,“ hovorí Michal Buzek, šéf analytikov Heureka Group.

    S dôsledkami pandémie a zmenou spotrebiteľského správania sa museli vysporiadať aj prevádzky s oblečením, ktoré zákazníci navštevovali osobne. „Zákazník zmenil svoje návyky, už netrávi toľko času v kamenných obchodoch ako kedysi. Snaží sa šetriť čas, preto musia byť z nášho pohľadu jeho návštevy čo najefektívnejšie. Dominantnú časť nášho obratu stále tvoria pobočky v nákupných centrách, približne tretina pochádza z e-commerce,“ opisuje situáciu Patrik Čanecký, konateľ LPP Slovakia, siete, ktorá združuje značky ako Cropp, Sinsay či Reserved. Práve kamenné prevádzky využívajú ich zákazníci najčastejšie na prebratie objednaného online tovaru

    Autor: © Nový Čas

    Súvisiace