Vrtí zadkom
Prvýkrát sme si to dali hore-dole pokojným tempom, aby sa zahrialo čierne zlato a ochytali sme si asfalt, ktorý bol miestami navlhnutý. Pri reštaurácii na vrchu sme zapli športový režim, kde sme si nakonfigurovali všetky parametre do najostrejšieho nastavenia, deaktivovali kontrolu trakcie, páku vychýlili do manuálneho režimu a stiahli strechu, aby sme si vypočuli symfóniu výfukov.
Jednotka a plný plyn. Pneumatiky na zemi nechali dlhé šmuhy. Klik na pravé pádlo. Padla tam dvojka. Situácia sa veľmi nezmenila. Auto trhá pneumatiky v snahe drať sa vpred, ale do riadenia vám nezasahuje. Vďaka za to! Na volante a pedáloch to však chce, pokiaľ to nemáte v pláne poslať von pohyby virtuóza. Odmenou je však opojný pocit z toho, že naozaj šoférujete, a nie, že sa len vozíte. Kontra je na dennom poriadku a musíte predvídať, čo Z4 vyvedie, keď jej dáte poriadne napiť. Zadok utrhnete poľahky, no tak ho aj narovnáte. Karoséria je našťastie tuhá a riadenie ostré, takže viete presne odhadnúť, čo sa bude diať.
Trojka a štvorka na väčšine kľukatiaceho sa úseku stačili, pretože motor ochotne letel do otáčok a nedochádzal mu dych ani na rovinkách. Na päťke a vyšších prevodoch sa Z4 už trochu upokojí, ale stále strieľa do výfukov a má prejav rýdzeho športiaku. Osemstupňový automat pracuje dokonale a za zmienku stoja aj športové brzdy, ktoré nevädli ani pri štvrtej ostrej jazde.
Vietor vo vlasoch je fajn, ale ak treba, za 10 sekúnd máte hore strechu. Síce prídete o pár decibelov z famóznej zvukovej kulisy, no ide o dobrú ochranu pred pohľadmi okolia aj pred silným slnkom. Stačí, aby ste prepli do režimu eko, a motoru klesnú otáčky. Vtedy prichádza čas vychutnať si trochu hudby a reproduktory priamo za ušami odvádzajú slušnú prácu. V tomto režime si Z4 vypýtala mierne pod 10 litrov a v tom najostrejšom vás tento údaj nezaujíma. To len riešite, kedy a ako upokojíte neustále nutkanie pridať.
BMW Z4 M40i
Motor: R6
Výkon: 340 koní
Max. krútiaci moment: 500 Nm
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 4,5 s
Max. rýchlosť: 250 km/h
Cena: 79 275 €