Viaceré politické strany si najali elitných marketérov, ktorí im navrhujú, aké témy majú riešiť a čomu sa radšej vyhnúť. Nájdu sa však aj strany, ktoré do politického ringu vstupujú len s vlastnými ľudskými zdrojmi. Čo všetko prezradili jednotlivé strany o svojich kampaniach a čo vieme o minulosti mediálnych stratégov, ktorých si najali?
Smer-SD
Najväčší tajnostkári
Najviac peňazí na účte, no najmenej informácií o ich použití. Strana Smer, ktorá kraľuje predvolebným prieskumom, si naliala na transparentný účet už takmer dva milióny eur, no na rozdiel od ostatných strán, ktoré majú už teraz zaevidovaných množstvo výdavkov, poslala len dve vyššie sumy Agentúre Smer. V tej je konateľom Robert Kaliňák a Smer takto podľa denníka Sme už tradične znepriehľadňuje svoje skutočné výdavky, keďže o tom, kam presne posiela peniaze Agentúra Smer, nie je známe nič. Volebným manažérom strany je práve Kaliňák, keďže sa však strane darí, nechystá pred voľbami už žiadne prekvapenia. „Počas kampane už netreba nič meniť, trajektória je nastavená. Ak si niekto myslí, že keď sa odfotí dolu hlavou, upúta tým viac voličov, tak podľa mňa to tak nie je,“ hovorí pre Nový Čas Kaliňák.
Hlas-SD
Posolstvo postavené na petícii
Kampaň Hlasu bude postavená na výsledkoch takzvanej Národnej petície za zmenu, v ktorých si strana pýta od ľudí mandát na konkrétne zmeny. „Silný štát, ktorý vďaka kontrole nad strategickými podnikmi dokáže ľuďom pomôcť pri zvyšovaní cien energií a potravín, garantuje dôchodcom plnohodnotný 13. dôchodok, či znižovanie platov politikov, ak sa zníži životná úroveň ľudí,“ približuje niektoré z nich pre Nový Čas hovorkyňa Hlasu Patrícia Medveď Macíková. O pozadí svojej kampane sa Hlas tiež veľmi nerozširuje, vo svojom tíme má napríklad politického marketéra Michala Hlaváča.
Progresívne Slovensko
Stratégovia Čaputovej i českého prezidenta
Progresívne Slovensko, ktoré sa stabilne drží na tretej priečke v prieskumoch preferencií, okolo svojej volebnej kampane naopak žiadne tajnosti nerobí. „Na našej kampani pracuje celý tím špecialistov. Volebným stratégom je Martin Burgr, ktorý pracoval aj na kampaniach prezidentky Zuzany Čaputovej, českého prezidenta Petra Pavla či primátora Bratislavy Matúša Valla,“ hovorí pre Nový Čas šéf komunikácie PS Radovan Choleva. Volebným manažérom PS je Jerguš Ridzoň, ktorý pracoval na kampani Matúša Valla aj bývalého bankobystrického župana Jána Luntera. Zaujímavosťou je i to, že na transparentnom účte PS sa dajú dopodrobna identifikovať všetky platby súvisiace s kampaňou vrátane tých jednoeurových. Strana sa v posledných voľbách síce nedostala do parlamentu, no za volebný výsledok získala pomerne slušné príspevky od štátu, a tak na kampani nemusí šetriť.