SNS
Dôraz na bilbordy
Menej zdieľna je v súvislosti so svojou kampaňou aj Slovenská národná strana Andreja Danka. Z transparentného účtu vidno, že doteraz investovala niečo cez 100-tisíc eur do bilbordovej kampane. „SNS nemá finančné prostriedky na platenie externých pracovníkov a PR agentúr. Naša kampaň bude podporená inzerciami, letákmi a bilbordmi. Spôsob kampane a jej rozsah určuje Predsedníctvo SNS,“ odpísala nám hovorkyňa strany Zuzana Škopcová.
Modrí - Most-Híd
Máme skúsenosti s marketingom
Spojenectvo strán Mikuláša Dzurindu a Lászlóa Sólymosa bude podľa všetkého stavať na poznateľnosti Dzurindu a na tom, ako dokázal práve on uchmatnúť Slovensko zo spárov Vladimíra Mečiara a posunúť ho na Západ. „Naším cieľom je Slovensko budovať ako demokratickú, prosperujúcu a bezpečnú krajinu, pretože sme presvedčení, že predchádzajúce vlády od týchto cieľov upustili. Už sme to raz dokázali a sme odhodlaní dokázať to opäť,“ uvádza podpredseda Modrých Ľuboš Schwarzbacher. „Ako novovzniknutá strana si nemôžeme dovoliť známych volebných stratégov zo zahraničia. Viacerí z členov však majú skúsenosti s marketingom,“ dodáva.
Aliancia
Veľká neznáma
Najmenej sa nám podarilo zistiť zo štábu maďarskej strany Aliancia. „Vytvorili sme kampaňový štáb, ktorý riadi predseda strany v spolupráci s poradcami a odborníkmi,“ odpísala nám stručne hovorkyňa strany Évi Pálinkás.
Bilbordy vs. sociálne siete
Simona Bubánová, reklamná marketérka
- Leto praje stretnutiam. Takže leto ako ročné obdobie beriem, čo sa týka kampane, skôr ako výhodu. 3 milióny, ktoré majú strany k dispozícii na 3-mesačnú kampaň, považujem tiež za dostačujúce a komfortné. Čo sa týka prezentácie, závisí to od rozpočtov, ktoré majú strany k dispozícii. Napríklad zabezpečiť bilbordy v dostatočnom množstve je veľmi nákladná vec, ale spĺňa to veľmi dobre reklamné účely. Sociálne siete nie sú zďaleka také drahé, ale sú menej dôveryhodné.