Pozitívny vývoj spotreby mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku je potešujúci aj s ohľadom na infláciu a s tým spojené šetrenie domácností, aj na nákupe potravín.
Najväčší podiel na predaji mliečnych výrobkov na Slovensku má mlieko. Ide o základnú potravinu, ktorá sa podľa prieskumov nachádza v každom druhom nákupnom košíku rýchloobrátkového tovaru. V čase keď mnoho domácností rieši dilemu ako najvýhodnejšie nakúpiť, prichádza Lidl, jediný ozajstný diskont s potravinami na Slovensku, s ďalšími produktami v rámci ponuky „Dlhodobo zlacnené“ a znižuje cenu trvanlivého mlieka (plno i polotučného) a tiež čerstvého plnotučného mlieka vlastnej značky Pilos. Ide pritom o dlhodobú zľavu a nie teda akciovú ponuku, ktorá je spravidla platná iba zopár dní.